آموزشی

بهترین کتاب های جوجو مویز ؛ استاد رمان های عاشقانه

جوجو مویز (jojo moyes)، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی است که به دلیل داستان‌های رمانتیک، درخشان، جذاب و هیجان‌انگیز خود شناخته شده است.

 نویسنده به دلیل اینکه یک قصه‌گو عالی است، باعث شده تا کتاب‌های فوق‌العاده او به فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی راه پیدا کند. همچنین اثرات درخشان او از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفته و به میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان رسیده است.

سبک نوشتن جوجو مویز به عنوان ترکیبی از احساسات، ظرافت و ریزبینی برای توصیف جزئیات شخصیت بسیار فوق‌العاده است و او را به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان در ژانر رمانتیک تبدیل کرده است. در این مقاله بر آن هستیم تا زندگی و حرفه مویز و همچنین بهترین کتاب‌های عاشقانه او را به طور کامل بررسی کنیم؛ پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین کتاب های جوجو مویز 

مویز در طول زندگی حرفه‌ای خود تعدادی کتاب عاشقانه بسیار جذاب و درعین حال رمانتیک نوشته است که همراه با داستان لبخند و اشک‌هایی را برای مخاطبان خود به ارمغان آورده است. در زیر برخی از بهترین رمان ها و کتاب های او آورده شده است:

1- کتاب Me Before You (من پیش از تو)

این کتاب داستان دختری به نام لوئیزا است که به عنوان پرستار یک پسر جوان ثروتمند و فلج شده کار می‌کند. خانواده پسر جوان بسیار ثروتمند و پولدار است. همانطور که این دو وقت خود را با هم می‌گذرانند، یک پیوند عاشقانه و رمانتیک بین آن‌ها ایجاد می‌شود. این کتاب در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک فیلم با بازی امیلیا کلارک و سام کلافلین ساخته شد که بخاطر ایجاد تمام صحنه‌های درخشان همگان را شوکه کرد.

این کتاب به دلیل داستان دلگرم کننده و شخصیت‌های مرتبط آن بسیار مورد ستایش و توجه قرار گرفت. بی‌شک با خواندن یکی از بهترین کتاب های مومو جیز یعنی این کتاب عاشقانه و دلربا، به یک کتاب‌خوان همیشگی تبدیل خواهید شد.

کتاب من پیش از تو جوجو مویز

خرید کتاب Me Before You

2- کتاب After You (پس از تو)

پس از تو، ادامه کتاب من پیش از تو است که داستان لو را شرح می‌دهد، داستانی که در آن زنی پس از مرگ شریک دوست داشتنی‌اش تلاش می‌کند تا به زندگی خود ادامه دهد. همانطور که لو سعی می‌کند زندگی خود را بازسازی کند، او دچار یک عشق جدید، رابطه‌ای منحصربه‌فرد می‌شود و اینجاست که یک سفر جدید و هیجان‌انگیز در این مسیر آغاز می‌شود. این کتاب به خاطر داستان زیبا و شخصیت‌های قابل شناخت آن ستایش شد. دو کتاب من پیش از تو و پس از تو باعث شهرت جهانی جوجو مویز شده است.

کتاب پس از تو jojo moyes

خرید کتاب After You

3- کتاب The Girl You Left Behind (دختری که پشت سر گذاشتی)

دختری که پشت سر گذاشتی داستان دو زن را نقل می‌کند که یکی نامش سوفی است و دیگری لیو. سوفی زنی است که شوهرش توسط نازی‌ها از او گرفته شده است. در حالی که او برای زنده ماندن و حفظ خانواده‌اش تلاش می‌کند، نقاشی که همسرش چندین سال قبل کشیده است به دست یکی از سربازان می‌افتد. قسمت دیگر داستان که مربوط به زنی به نام لیو است، شوهر او روزهای آخرین خود را می‌گذراند و در آن زمان نقاشی را به دست لیو می‌سپارد.

در ادامه با چالش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که در داستان فوق‌العاده این نویسنده غرق خواهید شد. این کتاب به دلیل داستان غنی، زیبا، قانع کننده و شخصیت‌های منحصربه‌فرد خود در بین افراد بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دختری که پشت سر گذاشتی

خرید کتاب

4- کتاب One Plus One (يک به علاوه يک)

کتاب اثربخش دیگری از jojo moyes که نمی‌توانید لحظه‌ای از آن دست بکشید یک به‌علاوه یک است. این داستان روایتگر یک رمان عاشقانه و اجتماعی است که مشکلات یک خانواده را شرح می‌دهد. ماجرا از این قرار است که مادری فداکار برای رسیدن به اهداف خود تلاش بسیار زیادی می‌کند، دوست دارد خانواده خود را سرپا نگه دارد و از پس مشکلات بی‌شمار نظیر بی‌پولی و فقر برآید.

این زن وفادار دو فرزند دارد که دخترش عاشق ریاضی و دنیای حلیات است و از رژ لب متنفر است. از سویی دیگر پسر این خانواده به شدت عاشق آرایش است. در ادامه داستان مادر با یک مرد ثروتمند ملاقات می‌کند که پیشنهاد کمک به او و دو فرزندش را می‌دهد و این آغاز ماجراست ….

کتاب one plus one

خرید کتاب One Plus One

5- کتاب Still Me (هنوز هم من)

هنوز هم من، کتابی عاشقانه که ادامه کتاب «من پیش از تو» و «پس از تو» است و با روایتی دقیق و تیز زندگی یک زن جوان را با مشکلات و دغدغه‌های زیاد به تصویر می‌کشد. لوئیزا زنی است که به دنبال زندگی جدید به منهتن می‌رود و با شروع کار در خانه‌ای ثروتمند جهان او به شدت تغییر می‌کند.

در این زندگی پر فراز و نشیب لوئیزا پسری را ملاقات می‌کند که حس شادابی را در زندگی دوباره برایش به ارمغان می‌آورد. طول مسیر زندگی لوئیزا همراه با درد و مشکلات زیادی است که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما نویسنده این کتاب چاشنی آن را با کمی طنز آمیخته است که حس دلنوازی را برای مخاطب القا می‌کند.

کتاب jojo moyes still me

خرید کتاب Still Me

6- کتاب Honeymoon in Paris (ماه عسل در پاریس)

این رمان جذاب، پیش‌درآمدی بر داستان “دختری که رهایش کردی” است و ماجرای لیو و همسرش را در سفر ماه عسلشان به پاریس روایت می‌کند. این سفر رویایی، با کشف رازی از گذشته‌ی لیو، رنگ دیگری به خود می‌گیرد. “ماه عسل در پاریس”، داستانی کوتاه اما تأثیرگذار است که عشق، خیانت و بخشش را در بستری از زیبایی و هنر به تصویر می‌کشد.

رمان Honeymoon in Paris جوجو مویز

7- کتاب The Last Letter from Your Lover (آخرین نامه معشوقه)

رمان آخرین نامه‌ معشوقی یکی از بهترین رمان های مومو جویز، اثری جذاب و پرکشش است که خواننده را به سفری در زمان می‌برد و دو داستان عاشقانه را در هم می‌آمیزد. در دهه‌ی ۱۹۶۰، جنیفر استرلینگ پس از یک حادثه، حافظه‌اش را از دست می‌دهد و در زمان حال، الی هاورث، روزنامه‌نگاری کنجکاو، نامه‌های عاشقانه‌ی قدیمی جنیفر را پیدا می‌کند.

این نامه‌ها سرنخ‌هایی از رابطه‌ی عاشقانه‌ی پنهانی جنیفر را فاش می‌کنند و الی را درگیر معمایی می‌کنند که گذشته و حال را به هم پیوند می‌دهد. “آخرین نامه‌ی معشوق” داستانی است درباره‌ی عشق، از دست دادن، شانس دوباره و قدرت ماندگار کلمات.

رمان The Last Letter From Your Lover جوجو مویز

8- کتاب The Ship of Brides (کشتی نوعروسان)

این رمان تاریخی، داستان گروهی از زنان را روایت می‌کند که در پایان جنگ جهانی دوم، با یک کشتی به استرالیا سفر می‌کنند تا با سربازانی که در جنگ ملاقات کرده‌اند، ازدواج کنند. این رمان پر از ماجراجویی، عشق، و دوستی است.

رمان The Ship of Brides جوجو مویز

زندگی جوجو مویز

جوجو مویز با نام دیگری چون پائولین سارا جو مویس نیز شناخته می‌شود و در سال 1969 در لندن متولد شد. جوجو نامی کوتاه و مختصر است که بیشتر افراد او را با آن می‌شناسند. زبان انگلیسی را در Royal Holloway، دانشگاه لندن تحصیل کرد. پس از فارغ‌التحصیلی، مویز به عنوان یک روزنامه‌نگار برای The Independent کار کرد. در این مدت، او چندین مقاله نوشت. در سال 2002، او اولین رمان زیبای خود، یعنی پناهگاه باران را نگاشت.

پناهگاه باران، تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی شد. از آن زمان، مویز تعداد زیادی کتاب نوشته است، از جمله من قبل از تو، که در سال 2016 به یک فیلم سینمایی عاشقانه و شگفت‌انگیز و مورد علاقه بسیاری از افراد به‌خصوص جوانان در سراسر جهان تبدیل شد.

jojo moyes به یکی از موفق‌ترین و بهترین نویسندگان ژانر رمانتیک شناخته شده است. او برای جوایز متعددی از جمله جایزه رمان رمانتیک سال نامزد و برنده شده است. علاوه بر این، کتاب‌های او به برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها راه یافته و به دست میلیون‌ها بیننده رسیده است. مویس نویسنده‌ای بسیار محترم و کاربلد است و کار او به دلیل ترکیب منحصربه‌فرد احساسات، عشق و توصیف جزئیات شخصیت بسیار مورد ستایش قرار گرفته است

سبک نوشتن jojo moyes

جوجو مویز (jojo moyes)، دارای یک سبک نوشتن خلاقانه و منحصربه‌فرد است که تلفیقی از عشق، احساسات و گاهی طنز است. جالب این است که کتاب‌های فوق‌العاده اثربخش او به 11 زبان مختلف دنیا ترجمه و ارائه شده است. کتاب‌های او اغلب بر شخصیت‌ها، روابط و همچنین مبارزات و پیروزی‌های آن‌ها تمرکز می‌کند. او به دلیل توانایی خود در ایجاد شخصیت‌هایی که هم قابل ارتباط و هم واقع‌گرایانه هستند، مورد ستایش قرار می‌گیرد. مویز همچنین به جزئیات بسیار دقت می‌کند و داستان‌های سرزنده‌ای را ایجاد می‌کند که خوانندگان می‌توانند به راحتی خود را در داستان‌های او غرق کنند.

کتاب‎‌های او اغلب با موضوعات سنگین مانند مرگ و دل شکستگی، آسیب‌پذیری سروکار دارند؛ اما او می‌تواند با گفتگوی طنز، شوخ‌طبع و عاشقانه خود حس خوب و همدلانه را در سراسر متن بیان و روشن کند. همین عامل باعث می‌شود کتاب‌های او لذت‌بخش و تفکربرانگیز باشد و به حفظ و پایداری خوانندگان کمک کند.

از دست ندهید:بهترین و پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

اقتباس های سینمایی از کتاب های جوجو مویز

موفقیت رمان‌ های مومو جویز باعث شده تا برخی از آثار او به سینما راه پیدا کنند و مخاطبان بیشتری را با دنیای داستانی او آشنا کنند. در زیر به معرفی اقتباس‌های سینمایی از کتاب‌های جوجو مویز می‌پردازیم:

فیلم (Me Before You) (2016):

این فیلم عاشقانه و درام، بر اساس رمانی به همین نام از جوجو مویز ساخته شده است. داستان درباره ویل ترینر، مرد جوانی است که پس از یک تصادف فلج می‌شود و لوئیزا کلارک، دختری که برای مراقبت از او استخدام می‌شود. رابطه این دو به تدریج عمیق‌تر می‌شود و با چالش‌های اخلاقی و عاطفی روبرو می‌شوند. فیلم “من پیش از تو” با بازی امیلیا کلارک و سم کلفلین، با استقبال خوبی از سوی تماشاگران و منتقدان مواجه و به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های عاشقانه تبدیل شد.

فیلم Me Before You برگرفته از رمان مومو جویز

فیلم (The Last Letter from Your Lover) (2021):

دیگر اقتباس‌ها:

علاوه بر این دو فیلم، برخی از کتاب‌های دیگر جوجو مویز نیز در حال حاضر در دست ساخت و تولید هستند. انتظار می‌رود که این اقتباس‌ها نیز با استقبال خوبی از سوی طرفداران جوجو مویز و علاقه‌مندان به سینما مواجه شوند.

تأثیر اقتباس‌های سینمایی:

اقتباس‌های سینمایی از کتاب‌های جوجو مویز، به معرفی آثار او به مخاطبان جدید و گسترش محبوبیت او کمک کرده است. این فیلم‌ها با حفظ روح داستان‌های اصلی و افزودن جذابیت‌های بصری، تجربه‌ی جدیدی را برای تماشاگران به ارمغان آورده‌اند.

انقلاب در ژانر رمانتیک با رمان های مویز

جوجو مویز یک نویسنده مشهور است که راوی و ناقل داستان‌های زنان در جامعه است. بی‌شک با نگاه دقیق متوجه خواهید شد که کتاب‌های این نویسنده در کشورهای مختلف دنیا و البته کشور ما ایران بسیار پرطرفدار است. او با خلق داستان‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد خود توانسته است مخاطبان بی‌شماری را به سمت اثرهای غنی خود سوق دهد.

کتاب های او همچنین به انقلاب در ژانر رمانیک و افزایش دید این ژانر کمک کرده و خوانندگان را به فکر عمیق‌تر در مورد روابط و عشق سوق داده است. شکی نیست که جوجو تا سال‌های آینده همچنان تأثیر عمده‌ای در دنیای نوشتن خواهد داشت.

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا