آموزشی

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است؟ (جواب دقیق)

یادگیری زبان فرانسه جزو جذاب‌ترین پروسه‌های یادگیری است و هر مرحله از آن برای شما جذاب خواهد بود. اما در هر حال وقت طلاست؛ همچنین مشغله‌های زندگی امروز باعث شده است که زمان کمی برای یادگیری زبان دوم باقی بماند. به همین دلیل است که افراد به دنبال یادگیری زبان فرانسه در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

زبان فرانسه یکی از زیباترین زبان‌های دنیاست. همچنین مردم تعدادی از کشورها به این زبان صحبت می‌کنند. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای فرانسه زبان را دارند، تمایل دارند این زبان را در کوتاهترین زمان ممکن یاد بگیرند. بیایید در مورد روش‌ها و عوامل تأثیرگذار بر مدت زمان یادگیری زبان فرانسه بیشتر صحبت کنیم.

سوال در مورد مدت زمان یادگیری هر زبانی برای زبان آموزان وجود دارد. متاسفانه پاسخ قطعی و ساده‌ای برای این سوال وجود ندارد و باید عوامل مختلف موثر بر آن را بررسی کرد. یادگیری زبان پروسه‌ای است که برای هر شخص به شکل متفاوتی طی می‌شود. در ادامه فاکتورهای موثر بر زمان یادگیری را بررسی می‌کنیم.

مدت زمان یادگیری زبان فرانسوی چقدر است

یادگیری زبان فرانسه پروسه‌ای سخت، طولانی و زمان‌بر است؛ اما غیرممکن نیست. نباید از خودتان انتظار داشته باشید که در مدت زمان کوتاه به زبان فرانسه مسلط شوید باید اراده و پشتکار داشته باشید. مدت زمان یادگیری زبان فرانسه برای هر فردی متفاوت است و به عوامل مختلفی از جمله سطح زبان آموزان، هدف، انگیزه، دانش قبلی، روش‌های یادگیری، مدت زمانی که برای یادگیری زبان فرانسه صرف می‌کنید، زبان مادری شما، کتاب های زبان فرانسه که مطالعه میکنید و زبان‌هایی که قبلاً فرا گرفته‌اید، بستگی دارد.

برای یادگیری زبان جدید ابتدا باید سطح زبان و میزان مهارت زبان‌آموزان بررسی و شناسایی شود. طبق استاندارد CEFR سطح زبان به 6 سطح A1 تا C1 تقسیم‌بندی شده‌ است که این 6 سطح در سه دسته بندی پایه، متوسط و پیشرفته قرار گرفته‌اند. بر اساس چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان‌ها (CEFR) نیز مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان فرانسه و دستیابی به هر یک از سطوح این زبان نیز به شرح زیر است:

مدت زمان یادگیری زبان فرانسوی سطح A1 (مبتدی)

سطح A1 سطح پایه و مبتدی است. در این سطح زبان آموزان می‌توانند عبارات و مفاهیم ساده، رنگ‌ها، حروف الفبا، اعداد و عبارات اساسی زبان فرانسه را بفهمند و از آن‌ها استفاده کنند. زبان آموزان می‌توانند در این سطح با فرانسوی زبانان تعامل داشته و به‌صورت کاملاً مبتدی به زبان فرانسوی صحبت کنند. همچنین اگر گوینده به آرامی صحبت کند می‌توانند آن‌ها را نیز به خوبی درک کنند.
مدت زمان یادگیری: 60 سطح

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه سطح A2 (پیش متوسط)

سطح A2 سطح پیش متوسط است در این سطح زبان‌ آموزان می‌توانند عبارات اساسی فرانسوی را درک کنند و در رابطه با موضوعات ساده و روزمره از قبیل زندگی شخصی و خانوادگی، محیط اطراف، موضوعات روزمره و برنامه روزانه با دیگران صحبت کرده و به تبادل اطلاعات بپردازند.
مدت زمان یادگیری: 160 ساعت

مدت زمان یادگیری زبان فرانسوی سطح B1 (متوسط)

در این سطح زیان آموزان می‌توانند در رابطه با موضوعات روزمره جملات فرانسوی بسازند و در هنگام سفر نیز به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این می‌توانند در رابطه با رخدادها، اهداف و برنامه‌های خود با دیگران صحبت کرده و نظرات آن‌ها را نیز به خوبی درک کنند.
مدت زمان یادگیری: 310 ساعت

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه سطح B2 (بالای متوسط)

 زبان آموزان در این سطح می‌توانند موضوع اصلی و لغات و واژگان یک متن پیچیده را درک کنند. همچنین می‌توانند روان‌تر و آزادانه به زبان فرانسوی صحبت کرده و نظرات و دیدگاه‌های خود را در رابطه با موضوعات مختلف به وضوح بیان کنند.
مدت زمان یادگیری: 490 ساعت

مدت زمان یادگیری زبان فرانسوی سطح C1 (پیشرفته)

در این مرحله زبان آموزان قادر به درک متون تخصصی و پیچیده هستند و می‌توانند با استفاده از لغات و اصطلاحات مناسب به صورت واضح در رابطه با توانایی‌های خود صحبت کنند. همچنین می‌توانند در رابطه با موضوعات پیچیده متونی منسجم همراه با جزئیات فراوان نوشته و به آسانی شاهکارهای ادبیات فرانسه را نیز بخوانند.
مدرت زمان یادگیری: 690 ساعت

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه سطح C2 (فوق پیشرفته)

 در این مرحله زبان آموزان به طور کامل به زبان فرانسه تسلط دارند و می‌توانند به راحتی با دیگران صحبت کرده و متون پیچیده را نیز بخوانند. علاوه بر این می‌توانند به زبان فرانسه مقالات علمی نوشته و آنچه را که می‌بینند و می‌شنوند را نیز به خوبی درک کنند.
مدت زمان یادگیری: 890 ساعت

چه عواملی بر زمان یادگیری زبان فرانسوی تاثیر گذار است؟

عوامل مختلفی من جمله زبان مادری، زبان هایی که میتوانید صحبت کنید، متود آموزشی و… بر سرعت یادگیری شما تاثیرگذار هستند. در ادامه هر یک از فاکتورهای های موثر در سرعت یادگیری فرانسوی را توضیح داده ایم:

تجربه‌های قبلی یادگیری زبان

اگر زبان فرانسه را به عنوان زبان سوم می‌آموزید و پیش از این تجربه‌ای در یادگیری زبان دوم داشته‌اید، می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری به آموزش زبان فرانسه بپردازید؛ چرا که ذهن شما پیش از این به یادگیری زبان دیگر عادت داشته است و همچنین تا حد زیادی با استعدادها و نقاط قوت خود برای یادگیری زبان آشنایی دارید و میدانید باید از چه روش‌هایی استفاده کنید. البته اگر هرگز سمت زبان دوم نرفته‌اید، تجربه یادگیری زبان انگلیسی در دبیرستان و دانشگاه یا تجربه مسافرت به یک کشور خارجی زبان هم می‌تواند کمک کننده باشد.

در واقع در این موارد مغز شما می‌داند هنگام مواجهه با کلمات و لفظ‌های جدید باید چگونه عمل کند و چگونه به یادگیری زبان دوم بپردازد. در صورتی که زبان دوم بدانید، مغز شما هنگام یادگیری گرامر فرانسوی، حفظ کردن کلمات یا شنیدن فایل‌های صوتی با عمل جدیدی مواجه نمی‌شود و یادگیری برای شما ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

زبان‌هایی که پیش از این آموخته‌اید

می‌توان گفت همه زبان‌های دنیا شباهت‌های بسیاری با هم دارند. هرچه زبان دوم یا زبان مادری که آموخته‌اید، به فرانسه نزدیک‌تر باشد؛ مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان فرانسه کوتاه‌تر خواهد بود. شما می‌توانید در بازه کوتاه‌تری الفبا، کلمات، تلفظ‌ها و گرامر را ساده‌تر بیاموزید. متاسفانه این امتیاز برای فارسی زبانان وجود ندارد و شباهت میان زبان فارسی و فرانسه به اندازه‌ای نیست که به شما کمک کند در زمان کم‌تر فرانسوی یاد بگیرید. اما اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، خبر خوب برای شما این است که یادگیری زبان‌های لاتین که فرانسوی نیز جزو آن‌هاست برای شما ساده‌تر خواهد بود.

افرادی که زبان انگلیسی می‌دانند، به صورت ناخودآگاه معنی تعداد زیادی از لغات فرانسوی مشترک را نیز آموخته‌اند و به همین دلیل کار آن‌ها راحت‌تر است. به طور کلی فرهنگ کشورهای اروپایی تا حد زیادی نزدیک به هم است و این موضوع باعث اشتراک زیاد بین زبان‌های آن‌ها شده است. این اشتراک می‌تواند بهترین دوست برای شما در یادگیری زبان فرانسه باشد! دوستی که به شما کمک می‌کند در زمان کوتاه‌تری به فرانسوی مسلط شوید.

متد آموزشی که برای یادگیری زبان فرانسه استفاده می‌کنید

یاد گرفتن زبان فرانسه در پاریس بسیار ساده‌تر از یادگیری این زبان در تهران است و مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه را کمتر میکند! چرا که در پاریس شما به صورت کاملا کاربردی و عملی این زبان را یاد می‌گیرید. بنابراین هر چه از متدهای کاربردی‌تری برای یادگیری زبان استفاده کنید؛ در مدت کوتاه‌تری به زبان فرانسه مسلط خواهید شد. بهترین روش‌ آموزشی برای هر شخص متفاوت است. برخی از افراد با کلاس‌های آموزشی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به زبان فرانسه مسلط شوند و برخی از افراد با یادگیری خودآموز در منزل، با سرعت بیشتری‌ به این زبان مسلط می‌شوند. البته به خاطر داشته باشید که اگر یادگیری شما محدود به کلاس زبان است و در خانه تمرین نمی‌کنید؛ زمان یادگیری زبان فرانسه را تا حد زیادی طولانی‌تر کرده‌اید. بهترین روش‌های آموزشی عبارتند از؛

  • مطالعه انواع کتاب‌ زبان فرانسه با رویکرد آموزشی یا داستانی
  • گوش دادن به رادیو و کتاب‌های صوتی
  • فیلم و موزیک
  • نوشتن در مورد موضوعات مختلف به زبان فرانسه
  • صحبت کردن با افرادی به زبان فرانسوی
  • سفر به کشورهای فرانسه زبان

این روش‌ها برای اکثر افراد با توانایی‌های مختلف کاربردی هستند و می‌توانند به شما کمک کنند پروسه آموزش زبان فرانسوی را در زمان کم‌تری به پایان برسانید.

learn French

زمانی که برای یادگیری زبان صرف می‌کنید.

این موضوع نیز یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در مدت زمان یادگیری زبان فرانسه است. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که حداقل یک ساعت در روز را به یادگیری زبان اختصاص می‌دهند، در زمان کوتاه‌تری می‌توانند به زبان مورد نظر خود مسلط شوند؛ اهمیتی ندارد که این مدت را به چه کاری اختصاص می‌دهید و روی کدام یک از مهارت‌ها کار می‌کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که آموزش‌های هدفمند نتیجه بیشتری برای شما به دنبال دارد. به عنوان مثال اگر از متد آموزشی یک مجموعه کتاب خاص پیروی کنید، می‌توانید با توجه به آن برای هر روز برنامه معینی داشته باشید. زمان گذاری به صورت روزانه خیلی بهتر از کلاس رفتن دو یا سه روز در هفته است.

آموزش‌های آنلاین مداوم نیز می‌تواند در روند یادگیری شما تأثیرگذار باشد و به شما کمک کند به صورت کاملا کاربردی بر زبان فرانسه تسلط پیدا کنید.

learn French

هدف شما از یادگیری زبان فرانسه

شاید این موضوع برای شما بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما جالب است بدانید که تأثیر زیادی در مدت زمان یادگیری زبان فرانسه دارد. اگر یادگیری زبان فرانسه برای شما جذاب و لذتبخش باشد، می‌توانید با ذهن بازتری به یادگیری زبان بپردازید. بسیاری از افراد تنها بخاطر علاقه‌ای که دارند به یادگیری زبان فرانسه روی می‌آورند و به همین دلیل می‌توانند در زمان کوتاهی به این زبان مسلط شوند. هر چه رغبت شما برای یادگیری این زبان بیشتر باشد، پروسه یادگیری شما جذاب‌تر و تا حد زیادی سریع‌تر پیش می‌رود.

سعی کنید همیشه انگیزه‌های خود از یادگیری زبان فرانسه را به خاطر بیاورید. این کار شما را برای آموزش سریع‌تر این زبان ترغیب می‌کند.  به خاطر داشته باشید که قدرت ذهن شما تأثیرگذارترین عامل برای تسریع روند یادگیری است.

نتیجه گیری

تأثیر تمام فاکتورهایی که پیش از این ذکر شد بر مدت زمان یادگیری زبان فرانسه موثر است و تکنیک هایی که گفته شد باعث می‌شود که شما بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به زبان فرانسه مسلط شوید. اما مسلما داشتن تمام این شرایط ممکن نیست. استفاده از برخی از آن‌ها نیز در یادگیری شما تأثیر دارد. اعتماد به نفس شما نیز در یادگیری نقش مهمی ایفا می‌کند. به خاطر داشته باشید لازم نیست برای برقراری ارتباط با افراد فرانسوی زبان، تسلط کامل به زبان فرانسه داشته باشید. شما می‌توانید حین پیشرفت در مهارت‌های زبان آموزی با افراد ارتباط برقرار کنید. هیچ چیز به اندازه تمرین و تکرار باعث یادگیری زود هنگام نمی‌شود. با استفاده از متدهای آموزشی صحیح و تمرین  شما می‌توانید در بازه زمانی ۱۸ ماهه به سطح خوبی از زبان فرانسه دست پیدا کنید.

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا