آموزش انگلیسیآموزشیمقالات انگلیسی

بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ چیست؟

بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ چیست؟ یکی از سوالاتی است که برای بسیاری از زبان آموزان وجود دارد. آیا کلمه «abandon» برای شما هم آشناست؟ اولین کلمه‌ای کتابی مشهور برای یادگیری لغات که ممکن است بارها و بارها آن را خوانده باشید. بسیاری از ما دفعات زیادی تصمیم گرفته‌ایم که بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ را پیدا کنیم و دانش لغتی زبان انگلیسی را ارتقا دهیم، اما هر بار به دلایل مختلف این کار را انجام نداده‌ایم.

کتاب ۵۰۴ واژه یکی از بهترین منابعی است که اساتید مختلف آن را برای یادگیری واژه‌های زبان انگلیسی توصیه می‌کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند که لغت‌های ضروری را یاد بگیرید و تا حد زیادی بتوانید با استفاده از آن‌ها مکالمه انجام دهید و متوجه آن چه به زبان انگلیسی گفته می‌شود، باشید.

بیایید در مورد یکی از مهم‌ترین علت‌های به پایان نرساندن این کار صحبت کنیم. یک روز کار خود را شروع می‌کنید و درس اول را می‌آموزید، به همین منوال ادامه می‌دهید؛ تا اینجا همه چی مرتب است. مشکل از جایی شروع می‌شود که برای مرور به درس اول برمی‌گردید و در کمال بهت و ناراحتی متوجه می‌شوید که بخش اعظمی از لغت را فراموش کرده‌اید. با پیدا کردن بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ این مشکل حل می‌شود و شما می‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید. در این مقاله راهکارهایی کاربردی را به شما ارائه داده‌ایم.

چگونه بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ را پیدا کنیم؟

به ازای تعداد انسان‌های روی زمین فکرها و ذهن‌های مختلف وجود دارد. هر کدام از این ذهن‌ها به روش خاصی یاد می‌گیرند و با استفاده از آن بهترین بازدهی را خواهند داشت. وظیفه شما این است که بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ منحصر به خودتان را پیدا کنید. البته پس از پیدا کردن باید اراده استفاده از آن را داشته باشید تا بتوانید به هدف یادگیری کتاب ۵۰۴ واژه دست پیدا کنید.

در گذشته آموزش زبان تنها با استفاده از خواندن و نوشتن انجام می‌شد. به همین دلیل عملا زبان آموزان، انگلیسی را در حد یک علم تئوری یاد می‌گرفتند و حتی نمِی‌توانستند به درستی مکالمه انجام دهند. کلاس‌های زبان پس از مدتی به انجام تمرینات مختلف رو آوردند و به همین دلیل توانستند تا حدی مهارت‌های زبان آموزان را توسعه دهند. آن‌ها با استفاده از فایل‌های صوتی و ویدیویی به تقویت مهارت‌های شنیداری روی آوردند و همچنین به کمک مکالمه در کلاس، مهارت چهارم را نیز در زبان آموزان تقویت کردند.

پاما همچنان مشکلی وجود داشت؛ دایره لغات زبان آموزان محدود بود و این موضوع بر هر ۴ مهارت تأثیر داشت. با وجود این که در طول زمان لغات مختلفی را می‌آموختند، اما این لغات در حافظه کوتاه‌مدت آن‌‌ها باقی می‌ماند و به همین دلیل در کوتاه‌ترین زمان فراموش می‌شد. این مشکل همچنان وجود دارد و تنها با پیدا کردن بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ می‌توانید آن را حل کنید.

در ادامه به چند روش برای تثبیت لغات این کتاب در ذهن شما اشاره کرده‌ایم.

برای واژه‌ها کدگذاری کنید

نه تنها در زبان که در بسیاری از درس‌های دیگر نیز این روش جواب می‌دهد. بیایید مثالی ملموس در مورد تأثیر این روش در یادگیری بزنیم. فرش کنید در خیابان هستید و شخصی که بسیار شبیه به یکی از دوستان نزدیکتان است، از شما آدرس می‌پرسد و شما جواب او را می‌دهید. احتمالا حتی اگر در سال‌های بعدی بحثی در این باره پیش بیاید، شما به خاطر دارید که روزی فردی بسیار شبیه به دوستتان از شما سوال پرسید. چون آن فرد در ذهن شما یک کد پیدا کرده است، کد شباهت به دوستتان.

پس از این روش می‌توانیم برای یادگیری لغات هم استفاده کنیم. این که با شنیدن لغات به یاد یکی از خاطره‌هایتان بیفتید یا تلفظ یک کلمه شما را به یاد نام شخص خاصی بیندازد و یا هر کد دیگری در ذهن شما ساخته شود، باعث می‌شود که این لغات در حافظه بلند مدت شما باقی بماند. بسیاری از اساتید و کتاب‌ها نیز از این روش استفاده می‌کنند. با استفاده از آهنگ‌ها، فیلم‌ها و خاطره سعی می‌کنند لغات را در ذهن افراد تثبیت کنند.

به همراه دوستانتان یاد بگیرید

شاید اگر بخواهید به تنهایی برای واژه‌ها کد گذاری کنید؛ سخت باشد. ۵۰۴ کدی که ممکن است برای همیشه در ذهن شما نماند. یکی از راه‌هایی که برای بسیاری از افراد بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ محسوب می‌شود، یادگیری این لغات به صورت گروهی است. لازم نیست به صورت حضوری در کنار دوستانتان باشید؛ به لطف فضای مجازی می‌توانید در یک گروه حضور داشته باشید و با یکدیگر صحبت کنید. این که یادگیری زبان را در کنار خنده‌ها و شوخی‌ها بیاموزید به شما کمک می‌کند سریع‌تر پیشرفت کنید.

کنسرت‌های آموزشی و کتاب‌هایی نیز وجود دارند که کدگذاری را برای شما انجام می‌دهند. اگر کسی از اطرافیانتان همراه شما نیست، می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید. تنها کافی است به دنبال این باشید که بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ را پیدا کنید.

کلمات را به تنهایی حفظ نکنید

مشکل دیگری که در کنار فرّار بودن لغات ۵۰۴ وجود دارد، این است که افراد این لغات را حفظ می‌کنند ولی کاربرد آن را نمی‌دانند و نمی‌توانند از این کلمه در جمله‌های خود استفاده کنند. بسیاری از ما هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، می‌خواهیم جملاتی که به زبان فارسی در ذهنمان وجود دارد را ترجمه کنیم و به همین دلیل با ایرادهای بسیار زیاد صحبت می‌کنیم؛چرا که زبان فارسی و انگلیسی تفاوت‌های زیادی در ساختار و کاربرد لغات با یکدیگر دارند. باید ذهن را طوری تربیت کرد که تفاوت‌های میان دو زبان را بشناسد و بتواند با استفاده از هر دو زبان ارتباط برقرار کند. این کار به مرور زمان امکان پذیر خواهد بود.

اگر کلمات را به تنهایی حفظ نکنید، هم زمان باقی ماندن در حافظه را طولانی‌تر کرده‌اید و هم نوع و کاربرد آن‌ها در جمله را یاد گرفته‌اید. به کلمه‌هایی که به همراه یک واژه در زبان استفاده می‌شوند، همراه یا کالکشن گفته می‌شود. استفاده از کالکشن‌ها به همراه واژه‌های مختلف به شما کمک می‌کند که راحت‌تر آن‌ها را به خاطر بسپارید. در حالت دیگر می‌توانید با استفاده از کلمه‌هایی که یاد می‌گیرید، جمله بسازید و آن‌ها را در جمله حفظ کنید. معمولا در دیکشنری‌ها و تمام کتاب‌های آموزش لغات، جمله‌هایی برای واژه‌ها مثال زده شده است؛ با این حال توصیه می‌کنیم خودتان برای کلمات جمله بسازید و آن‌ها را حفظ کنید.

با فیلم و فایل‌های صوتی یاد بگیرید

هرگز به یادگیری کلمات به صورت تئوری محدود نشوید. از تمام توانایی‌های ذهنتان استفاده کنید. این که بدانید که کدام یک از بخش‌های مغز شما فعال‌تر است، به شما کمک می‌کند با استفاده از روش‌های مناسب راحت‌تر یاد بگیرید. اگر بخواهیم میزان تأثیرگذاری روش‌های مختلف را بیان کنیم، به صورت زیر خواهد بود.

  • یادگیری دیداری: با استفاده از این روش شما تنها لغات را می‌بینید و نحوه تلفظ آن‌ها را با استفاده از علائم می‌فهمید، ممکن است با کاربرد آن‌ها در چند جمله محدود نیز آشنا شوید. اما احتمال این که در ذهن شما باقی بماند بسیار کم است.
  • یادگیری شنیداری: این که لغتی که خوانده‌اید را بشنوید، باعث می‌شود که بیشتر در ذهنتان باقی بماند. به همین دلیل است که به همراه اکثر کتاب‌های آموزشی لوح‌هایی ارائه می‌شود که در آن‌ها لغت‌ها به صورت صوتی خوانده شده‌اند. حال اگر لغاتی که آموخته‌اید را به صورت کاربردی در فیلم‌ها، موسیقی‌ها و مکالمات روزمره بشنوید، مسلما تاثیر این روش بیشتر خواهد شد.
  • یادگیری کاربردی: اصلی‌ترین روش برای تثبیت کلمات در ذهن شما یادگیری به صورت کاربردی است. به همین دلیل لازم است بتوانید با استفاده از روش‌های مختلف به صورت کاربردی تمرین کنید و لغت‌ها را بیاموزید.

البته منظور ما این نیست که چون یادگیری کاربردی بیشتر در ذهن باقی می‌ماند، تنها از این روش استفاده کنید. تا زمانی که یک واژه را نخوانده باشید، نمی‌توانید از آن‌ استفاده کنید. پس باید به صورت ترکیبی از این روش‌ها استفاده نمایید.

تمرین کنید

تمرین کردن برای یادگیری زبان اهمیت بسیار زیادی دارد. بهترین روش برای یادگیری لغات ۵۰۴ نیز این است که پس از یادگیری لغات، با آن‌ها تمرین کنید. در ادامه به برخی از روش‌های تمرین زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم.

  • موقعیت اطراف خود را توصیف کنید. حتی زمانی که مشغول انجام کارهای روزمره خود هستید، با استفاده از واژه‌ها و زبان انگلیسی موقعیتتان را برای خودتان توصیف کنید. حتی می‌توانید با زبان انگلیسی مکالمات ذهنی خود را انجام دهید!
  • به اطراف خود دقت توجه داشته باشید و به این فکر کنید که آیا معادل انگلیسی چیزهایی که می‌بینید را می‌دانید یا خیر. با این کار هم می‌توانید کلماتی که آموخته‌اید را مرور کنید و هم می‌توانید کلمات جدید و کاربردی بیاموزید.
  • به خاطر داشته باشید که شما بهترین مدرس برای خودتان محسوب می‌شوید و این شما هستید که باید بهترین روش برای یادگیری لغات ۵۰۴ و تمرین آن را پیدا کنید.

تعداد کلماتی که باید یاد بگیرید کم نیست؛ به همین دلیل ممکن است استفاده از یک یا دو روش تأثیر نداشته باشد. اگر از این روش‌ها به صورت ترکیبی استفاده کنید، نه تنها زمان زیادی از شما نمی‌گیرد؛ بلکه می‌تواند بخش اعظمی به زمان صرف شده را به تایم مفید یادگیری تبدیل کند.

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا