آموزشی

بهترین کتاب‌های آموزش زبان ترکی استانبولی

سفر به ترکیه می‌تواند یکی از مهم‌ترین انگیزه‌ها برای یادگیری زبان ترکی باشد. آموزش زبان ترکی استانبولی جزو آموزش‌های شیرین و دوست داشتنی است. افراد بسیاری به این زبان علاقمند هستند. حتما می‌دانید که زبان انگلیسی دارای گویش‌هایی چون بریتیش و آمریکایی است؛ زبان ترکی نیز به همین منوال دارای گویش‌هایی چون ترکی آذربایجانی و ترکی استانبولی است. کتاب‌ها و آموزش زبان ترکی استانبولی مبحثی است که در این مقاله در مورد آن صحبت می‌کنیم.

برای مشاهده و خرید منابع آموزشی زبان ترکی از انتشارات زبانمهر با تخفیف ای ویژه روی عکس زیر کلیک کنید.

خرید کتاب زبان با تخفیف

ترکیه کشور همسایه ماست و بسیاری از ایرانی‌ها نیز در این کشور زندگی می‌کنند. حتی بسیاری از افراد این کشور را برای مهاجرت یا تحصیل انتخاب می‌کنند. بنا به هر دلیلی ممکن است نیاز به آموزش زبان ترکی داشته باشید. البته این زبان آنقدر شیرین است که حتی اگر بدون دلیل خاصی برای یادگیری آن اقدام کنید؛  تعجبی ندارد. یکی از سوالات پر کاربرد در زمینه یادگیری زبان ترکی این است که آموزش این زبان چقدر طول می‌کشد. این موضوع تا حد زیادی به زبان آموز، زمانی که برای یادگیری می‌گذارد و منابع و کتاب‌هایی که انتخاب می‌کند، بستگی دارد. بیایید کمی‌ بیشتر در مورد آموزش زبان ترکی استانبولی صحبت کنیم.

یادگیری زبان ترکی به صورت خودآموز یا کلاس؟

زبان ترکی را می‌توانید به صورت خودآموز یاد بگیرید. خیلی از ایرانی‌ها زبان ترکی استانبولی را به عنوان زبان دوم انتخاب و برای یادگیری آن اقدام می‌کنند. برخی از افراد تصور می‌کنند که زبان ترکی شباهت بسیاری به زبان فارسی دارد که این تفکر تا حد زیادی اشتباه است. شما حتی اگر به استا‌ن‌های آذربایجان نیز سفر کنید و زبان ترکی آذری را بشنوید، به خوبی درک خواهید کرد که شباهت‌های این زبان به فارسی زیاد نیست و در صورتی که چیزی از ترکی ندانید؛ ممکن نیست متوجه مکالمات روزمره آن‌ها شوید. پس برای آموزش زبان ترکی استانبولی مانند همه‌ی زبان‌های دیگر به یک دوره آموزشی و کتاب نیاز داریم.

شرکت کردن در دوره‌های آموزشی باعث می‌شود که با دیگر افراد علاقمند به زبان ترکی آشنا شوید،‌ با آن‌ها تعامل داشته باشید و با قرار گرفتن در مجموعه آموزشی به خوبی بر این زبان مسلط شوید. آموزشگاه‌های مختلف وابسته به رویکردشان از انواع کتاب آموزش زبان ترکی استفاده می‌کنند. شرکت در دوره‌های آموزشی علاوه بر مزایای بسیار، معایبی نیز دارد. این که باید رأس ساعت مقرر در مجموعه حضور داشته باشید؛ دغدغه امتحان و نگرانی قبولی در دوره و دریافت مدرک را داشته باشید و زمان زیادی را برای پیدا کردن آموزشگاه خوب صرف کنید. از همه مهم‌تر این که شرکت در دوره‌های آموزشی هزینه بسیاری برای شما خواهد داشت.

چنانچه نیازی به مدرک زبان ترکی ندارید، می‌توانید با استفاده از کتاب آموزش زبان ترکی و به صورت خودآموز این زبان را یاد بگیرید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین کتاب آموزش زبان ترکی را پیدا کنید.

کتاب‌های مناسب برای آموزش زبان ترکی استانبولی

پیش از هر چیز باید سطح خود را تعیین نمایید. برای سطوح مختلف دانش زبان ترکی، کتاب‌های متفاوتی وجود دارد. می‌توانید با استفاده از توضیحات ارائه شده در مورد خلاصه و روند آموزشی موجود در کتاب‌ها تحقیق، بررسی و مقایسه انجام دهید و مناسب‌ترین آن‌ها را برای آموزش زبان ترکی استانبولی انتخاب کنید. البته برخی از کتاب‌ها از سطح کیفی بسیار پایینی برخوردارند و به همین دلیل بررسی آن‌ها چیزی جز اتلاف وقت نیست. استفاده از منبع معتبری که انواع کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی در سطوح مختلف را به شما معرفی کند، راه را برای یادگیری هموارتر می‌کند.

توصیه میشود این مطلب رو نیز مطالعه کنید: مکالمه ترکی استانبولی به فارسی به همراه تلفظ و معنی

منابع آموزش زبان ترکی استانبولی

  • کتاب‌های آموزش زبان ترکی هیتیت: این کتاب‌ها جزو بهترین منابع برای آموزش زبان ترکی استانبولی هستند. این کتاب‌ دارای سه جلد است که به کمک آن می‌توانید به صورت خود آموز زبان ترکی را یاد بگیرید.
  • کتاب خود آموز ترکی به روش نصرت: اگر در مورد آموزش زبان ترکی استانبولی تحقیق کرده باشید، بدون شک با روش‌های آموزشی نصرت نیز آشنایی دارد. دوره و کتاب نصرت یکی از بهترین‌ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی هستند.
  • کتاب‌های یادگیری زبان در بازه‌های زمانی مختلف: حین جست و جو در میان کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی حتما به کتاب‌هایی چون آموزش زبان ترکی استانبولی در ۶۰ روز یا ۳۰ روز برخورده‌اید. اگر قصد دارید مکالمه و زبان ترکی را در دوره کوتاهی یاد بگیرید و بتوانید با افراد ترک زبان ارتباط برقرار کنید، این کتاب‌ها مفید هستند.

به خاطر داشته باشید که به همراه کتاب‌های آموزشی، نیاز به دیکشنری نیز دارید. واژه نامه Istanbul A1-A2 جزو دیکشنری‌های مناسب است.

در کنار کتاب‌های آموزشی استفاده از پکیج‌های خودآموز نیز می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. در این بسته‌ها علاوه بر کتاب، فایل‌ها و دی وی دی‌های آموزشی نیز وجود دارد و به شما کمک می‌کند به صورت تصویری نیز مفاهیم، کلمات و گرامر را فرا بگیرید.

زبان ترکی استانبولی در سفر

کتاب‌های مناسب برای سفر به ترکیه وجود دارند. اگر قصد سفر به هر کشوری را داشته باشید، با دانستن زبان آن‌ها نه احساس غربت می‌کنید و نه نیازی به مترجم دارید. البته برای برقراری ارتباط در مسافرت نیازی نیست تسلط کامل بر زبان داشته باشید و تنها به برخی از جمله‌های خاص نیاز پیدا خواهید کرد. مولفان کتاب‌‌های آموزش زبان ترکی نیز به این موضوع توجه کرده‌اند. برخی از کتاب‌های زبان ترکی برای تأمین نیاز افرادی که به ترکیه سفر می‌کنند، نوشته شده‌اند و به آن‌ها کمک می‌کنند که بدون نیاز به مترجم با افراد ترک زبان ارتباط برقرار نمایند. کتاب ترکی استانبولی و کتاب ترکی آذری برای مسافرت‌های شما تألیف شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کتاب‌های دیگر برای آموزش زبان ترکی استانبولی

علاوه بر کتاب‌های آموزشی از کتاب‌های داستان نیز استفاده کنید. این که مدام با استفاده از کتاب آموزش زبان ترکی استانبولی به یادگیری این زبان بپردازید، ممکن است بعد از مدت کوتاهی باعث خستگی شما شود. خستگی و دلسردی در آینده به رها کردن یادگیری زبان منتهی می‌شود و شما نیز جزو دسته افرادی قرار می‌گیرید که یادگیری را نه نیمه رها کرده‌اند.

خوشبختانه یادگیری زبان ترکی استانبولی راه‌های جذاب‌تری نیز دارد. استفاده از کتاب‌های داستان کوتاه و کتاب رمان که به این زبان نوشته شده‌اند، هم خستگی شما از آموزش مداوم را از بین می‌برند و هم به شما کمک می‌کنند که آن‌چه یاد گرفته‌اید را به صورت کاربردی در میان جملات و نوشته‌ها ببینید. بگذارید چند کتاب داستان جذاب ترکی را به شما معرفی کنم.

این کتاب‌ها و سایر کتاب‌های داستان به زبان ترکی استانبولی نوشته شده‌اند و می‌توانند برای یادگیری زبان برای افراد مختلف با سطح دانش متفاوت و سنین گوناگون مناسب باشند.

صنعت سینما و فیلم ترکیه نیز بسیار قدرتمند عمل می‌کند و به همین دلیل فیلم‌های جذابی وجود دارد که با دیدن آن‌ها هم زبان یاد می‌گیرید و هم از دیدن فیلم‌ها لذت می‌برید.

خرید کتاب آموزش زبان ترکی

در این مقاله تلاش کردیم تعدادی از بهترین کتاب‌هایی که برای آموزش زبان ترکی استانبولی نوشته‌ شده‌اند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر کتاب مناسب را انتخاب کنید.

پیشنهادی نیز برای تهیه کتاب داریم. این که مرکزی وجود داشته باشد که امکان خرید با تخفیف‌های ویژه را به شما ارائه دهد، باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد و می‌توانید با بودجه‌ای که برای آموزش زبان ترکی استانبولی در نظر گرفته‌اید، کتاب‌های بیشتری را تهیه کنید. امکان دیگری که می‌تواند برای شما کاربردی و کمک کننده باشد، امکان خرید اینترنتی است. با استفاده از خرید اینترنتی می‌توانید با صرفه جویی در زمان خود کتاب‌های مختلف را تهیه کنید. این که محصولات خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان برسد، اهمیت بسیاری دارد.

مجموعه انتشارات و فروشگاه اینترنتی زبانمهر کتاب‌های مختلفی را در حوزه آموزش زبان ترکی استانبولی به شما ارائه می‌دهد و خدمات آنلاین بسیاری را برای شما عزیزان فراهم می‌کند تا سهمی در یادگیری شما داشته باشد.

برای مشاهده و خرید منابع آموزشی زبان ترکی با تخفیف ویژه روی عکس زیر کلیک کنید.

خرید کتاب زبان با تخفیف

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا