آموزشی

بهترین کتاب های ترسناک زبان انگلیسی از Dracula تا If It Bleeds

کتاب های ترسناک زبان انگلیسی جزء پرطرفدارترین ژانرها در میان گروه سنی نوجوان قرار دارد و نیز  همواره جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد.

انتخاب کتاب ترسناکی که برای خواننده جذاب باشد واقعا کار سختی است، با این وجود کتاب‌های ترسناک، هیجان و کنجکاوی خاصی در وجود علاقه‌مندان خود ایجاد می‌کند که همین باعث کشش هرچه بیشتر مخاطب به ژانر ترسناک می‌شود.

رمان‌های ترسناک به ما کمک می‌کند تا چند قدم به چیزی که از آن می‌ترسیم با قالب تخیلی و غیرواقعی و گاهی واقعی، نزدیکتر شویم تا با ترسمان مواجه شویم و یا بر آن غلبه کنیم. تعریف از ترس برای هر شخصی می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به گسترده بودن دسته‌های ژانر ترسناک می‌توان گفت علاقه مندان این ژانر نیز با یکدیگر تفاوت دارند .

 1- کتاب The Thursday Murder Club (انجمن قتل پنجشنبه ها)

تصویر جلد کتاب انجمن قتل پنجشنبه ها ورژن انگلیسی

“ریچارد آزمن ” به عنوان یک نویسنده توانسته داستانی مهیج با استفاده از شخصیت های پیر و پرحرف بنویسد که بسیاری از خوانندگان این کتاب با نام «انجمن قتل پنجشنبه ها » را به وجد آورده است . این اثر پرفروش که جزو بهترین کتاب های ترسناک قرار گرفته ، شیفتگان ژانر جنایی-معمایی را شگفت‌زده خواهد کرد.

داستان این کتاب از جایی شروع می‌شود که در یک روستای آرام و خلوت، چهار دوست هر هفته جمع می شوند تا در مورد جنایت های حل نشده صحبت کنند؛ آن ها نام خود را «انجمن قتل پنجشنبه ها» گذاشته اند.

ژانر جنایی از دسته داستان‌هایی است که علاقه‌مندانش دوست دارند با کوچک ترین سرنخ پیشبینی کنند که چه خواهد شد ، قاتل کیست و چه کسی قربانی می‌شود. هیجان و حل کردن معما برای خوانندگان اهمیت خاصی در این ژانر دارد که نویسندگان این دسته کتاب ها سعی کردند آن را به خوبی انجام دهند .این کتاب می‌تواند در دسته بهترین کتاب های جنایی  قرار بگیرد.

نویسنده : Richard Osman

تعداد صفحات : 315

رده سنی : 12+

ناشر : Pamela dorman books

تاریخ انتشار : 2020 میلادی

خرید کتاب The Last Devil to Die

2- Twilight (گرگ و میش)

تصویر جلد کتاب گرگ و میش ورژن انگلیسی

کتاب گرگ و میش یا همان «Twilight» یک رمان تخیلی و عاشقانه است که تشکیل شده از چهار کتاب  و نوشته شده به قلم “استفانی میر” است . این کتاب به عنوان یکی از کتاب های ترسناک و معروف که تا به امروز خوانندگان زیادی به خود جذب کرده است ، بيش از صد ميليون نسخه در سراسر دنيا فروش داشته و به 37 زبان دنيا نیز ترجمه شده است.

«ایزابلا سوآن» برای زندگی در کنار پدر از شهر آفتابی فینیکس به شهر بارانی فورکس سفر می‌کند. او به مادرش کمک می‌کند تا او بتواند با همسرش که یک بازیکن بیسبال است همراه شود. مدرسه‌ی جدیدش در شهر فُورکس او را علاقه مند کرده است. او توانسته با تعدادی از دانش‌آموزان ارتباط برقرار کند و حوادث تازه ای رقم بزنند و در ادامه خواننده با حس و حال او در داستان همراه می‌شود.

نویسنده : Stephenie Meyer

تعداد صفحات : 550

رده سنی  : نوجوانان _ بزرگسالان

ناشر : Little Brown

تاریخ انتشار : 2005 میلادی

خرید کتاب Twilight

3- Dracula (دراکولا)

تصویر جلد کتاب دراکولا ورژن انگلیسی

برام استوکر در صنف بهترین رمان‌ های ترسناک و پرفروش‌ترین کتاب آمازون در دسته‌ی ادبیات خون‌آشامی قرار دارد و داستان قصری را روایت می‌کند که صاحب آن نواده‌ی شاهزاده “ولاد” خون‌آشام مشهور است.

معمولا با شنیدن نام دراکولا مردم به یاد خون‌آشام می‌افتند و تقریبا این دسته از داستان ها تبدیل به ژانری مستقل شده است واین ژانر تنها با اثر «دراکولا» از برام استوکر آغاز نشده است . افسانه‌های خون‌آشام در فرهنگ عامه‌ی مردم اروپای شرقی در قرون وسطی به وجود آمدند و یکی از معروف‌ترین خون‌آشام‌ها با نام “ولاد دراکولا” الهام‌بخش این کتاب شد.

داستان از جایی آغاز می‌شود که جاناتان هارکر، وکیل جوان انگلیسی، به قصد انجام معامله‌ای ملکی به قصر کنت دراکولا در شهر ترانسیلوانیا می‌رود. مردم محلی وقتی متوجه می‌شوند که او قصد عزیمت به آن قصر را دارد، به او هشدار می‌دهند و وقتی می‌بینند هارکر توجهی نمی‌کند، صلیب‌ها و طلسم‌هایی را به وی می‌دهند تا نگهدار او باشد.

از بهترین کتاب ‌های تخیلی ، دراکولا گزینه خوبی می‌تواند باشد.

نویسنده : Bram Stoker

تعداد صفحات : 431

رده سنی : 8 _ 14

ناشر : Wordsworth Editions

تاریخ انتشار : 1897 میلادی

خرید کتاب Dracula

4- Frankenstein in Baghdad (فرانکشتاین در بغداد)

تصویر جلد کتاب فرانکشتاین در بغداد ورژن انگلیسی

رمان «فرانکشتاین در بغداد» اثر “احمد سعداوی” داستانی ترسناک است که به دست یک عتیقه فروش دوره گرد شکل می‌گیرد و مردم و مقامات را به وحشت می‌اندازد. داستان از جایی شروع می‌شود که هادی دوره گرد و عتیقه فروش داستان تصمیم می‌گیرد جنازه‌ها را از سطح شهر جمع کرده و با پیوند زدنشان موجودی ترسناک و بزرگ به وجود بیاورد تا مقامات بالا دست را از اوضاع وخیم جنگ و مردم مطلع کند.

اما غافل از اینکه این هیولا فرار می‌کند و اتفاقات بدتری را رقم می‌زند. خود نویسنده بیان کرده که فقط از طریق نوشتن یه رمان فانتزی و تخیلی میتوان اوضاع وخیم و جنگ زده‌ی عراق رو برملا کند.

رمان Frankenstein in Baghdad اثر تحسین شده‌ی “احمد سعداوی” از بهتر کتاب های ترسناک در بین خوانندگان عرب زبان است. این رمان در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه‌ی “بوکر” عربی شد.

نویسنده : Ahmed Saadawi

تعداد صفحات : 272

رده سنی : 12+

ناشر : one world

تاریخ انتشار : 2013 میلادی

خرید کتاب Frankenstein in Baghdad

5- Haunting Adeline 1 (آدلین تسخیر شده 1)

تصویر جلد کتاب آدلین تسخیر شده 1 ورژن انگلیسی

رمانHaunting Adeline 1  نوشته‌ی H. D. Carlton، یک داستان معمایی، ترسناک و عاشقانه است که به عنوان یکی از بهترین رمان های ترسناک به بررسی موضوعات روان‌شناختی هم می‌پردازد.این رمان شامل دو کتاب می‌شود که در اینجا به کتاب شماره یک آن می پردازیم. این کتاب ترکیبی از عناصر عاشقانه تاریک و ترسناک را ارائه می‌دهد تا داستانی جذاب و هیجان‌انگیز را خلق کند.

داستان حول محور شخصیت اصلی “آدلاین” می‌چرخد. او زنی است که در خانه‌ای قدیمی و مرموز زندگی می‌کند؛ خانه‌ای که پر از رازها و تاریخچه‌ای تاریک است. آدلاین در این خانه به دنبال سرنخ‌هایی از گذشته می‌گردد و به تدریج به اسراری دست پیدا می‌کند که او را به خطر می‌اندازند. این کتاب جزو بهترین کتاب های عاشقانه نیز است .

نویسنده :  H. D. Carlton

تعداد صفحات : 471

رده سنی : 12+

ناشر : Indepently Published

تاریخ انتشار : 2021 میلادی

خرید کتاب Haunting Adeline 1

 6- The Outsider (بیگانه)

تصویر جلد کتاب بیگانه ورژن انگلیلسی

یکی از بهترین رمان های ترسناک رمان «The Outsider» یکی از آثار معروف «استیون کینگ» در ژانر ترس و هیجان است. این رمان  با سرعت بالایی توجه منتقدان و خوانندگان را به خود جذب کرد . داستان در فضایی بین جرم و جنایت با عناصر خارق‌العاده قرار دارد که با وقوع یک جنایت وحشتناک در شهر کوچک فلینت سیتی آغاز می‌شود. پسر بچه‌ای به نام “فرانکی پتس” مورد تجاوز و قتل قرار می‌گیرد، و شواهد به دست آمده از محل جرم، تردیدها و تعجب‌ عموم را برمی‌انگیزد.

پلیس محلی به رهبری رالف اندرسون، تحقیقات درباره‌ی این جنایت را آغاز می‌کند. سرنخ‌ها به تری هاوارد، یک آموزگار محلی، می‌رسد که او در زمان وقوع جرم در دو مکان مختلف بوده است. این تضاد باعث می‌شود داستان از یک جنایت معمولی به سمت یک داستان با المان‌های فراطبیعی حرکت کند. عناصر خارق‌العاده مانند افراد دارای قدرت‌های خاص و وجود ناشناخته “The Outsider”  داستان را به سمت یک راز پیچیده و مخوف می‌برد.

نویسنده : Stephen King

تعداد صفحات : 477

رده سنی : 12+

ناشر : Simon & Schuster Audio

تاریخ انتشار : 2018 میلادی

خرید کتاب The Outsider

7- If It Bleeds (اگر پای خون در میان باشد)

تصویر جلد کتاب اگر پای خون در میان باشد ورژن انگلیسی

از دیگر رمان های ترسناک می‌توان به رمان «If It Bleeds» نوشته‌ی “استفن کینگ” مجموعه‌ای از چهار داستان کوتاه است اشاره کرد که هرچند ادامه ی یکدیگر نیستند، اما وجوه مشترک بسیاری دارند که وجود آنها را در یک مجموعه و کنار هم ،مخاطبان را به دنیای پر از تعلیق و ترس وارد می‌کند.

مجموعه “If It Bleeds” با بررسی موضوعات پیچیده انسانی و اجتماعی و با استفاده از سبک خاص استیون کینگ، توانسته خوانندگان را مجذوب خود کند. این داستان‌ها نه تنها تعلیق و ترس را به خوبی توصیف می‌کند، بلکه با پرداختن به مسائل عمیق انسانی، تأثیرگذار و ماندگار هستند.

نویسنده : Stephen King

تعداد صفحات : 380

رده سنی : 12+

ناشر : Simon & Schuster Audio

تاریخ انتشار : 2020 میلادی

خرید کتاب If It Bleeds

8- The Peculiar Incident on Shady Street (خانه‌ای روی گورها)

تصویر جلد کتاب خانه گور ها ورژن انگلیسی

کتاب «خانه‌ای روی گورها» به قلم “لینزی کری” داستانی بسیار هیجان‌انگیز در ژانر ترسناک  است که داستان مقابله  تسای 10 ساله را با روحی سرگردان روایت می‌کند. ماجراجویی تسا در خانه‌ای مخوف در شیکاگو، پرده از رازی صدساله برمی‌دارد .

دختر نوجوانی به نام تسا شهر محبوبش فلوریدا و تمام علاقه مندیهای آنجا را  بدرود گفته و به اصرار پدر و مادرش به خانه‌ی جدیدشان در شیکاگو می‌روند. او علاوه بر دوری از دوستانش و دلتنگی برای آب و هوای دلچسب فلوریدا باید با مشکل جدی‌تری دست و پنجه نرم کند و آن شبح سرگردانی است که در خانه او را آزار می‌دهد! با قرارگیری این کتاب در دسته کتاب‌های ترسناک می‌توان کار را برای انتخاب کتاب با این ژانر راحت کرد .

نویسنده : Lindsay Currie

تعداد صفحات : 245

رده سنی : +12

ناشر : Simon & Schuster

تاریخ انتشار : 2017 میلادی

9- The Girl With All the Gift (دختری با تمام موهبت‌ها)

تصویر جلد کتاب دختری با تمام موهبت ها ورژن انگلیلسی

کتاب «دختری با تمام محبت ها» اثر “مایک کری” در دسته محبوبترین کتاب های ترسناک قرار گرفته بر اساس داستان همین کتاب فیلم مشهوری با همین نام ساخته و پخش شده که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به داستانهای زامبی قرار گرفت .

داستان با شرح حال «ملانی» آغاز می‌شود؛ دختری نابغه و باهوش که دارد در مرکزی خاص آموزش‌ می‌بیند، هرچند با او و سایر دانش‌آموزها بیشتر شبیه به زندانی‌ها رفتار می‌شود؛ هرکدامشان شب‌ها در سلول‌هایی جداگانه می‌خوابند و برای حضور در کلاس به شیوه‌ای خاص دست و پا و سرهایشان به صندلی‌ چرخ‌دار بسته می‌شود که نتوانند هیچ حرکت اضافه‌ای داشته باشند و تحت مراقبت به کلاس درس منتقل می‌شوند.

نویسنده : M. R. Carey

تعداد صفحات : 460

رده سنی : 12+

ناشر : orbit books

تاریخ انتشار : 2014 میلادی

10- The serpent house (خانه‌ی افعی)

تصویر جلد کتاب خانه افعی ورژن انگلیسی

کتاب «خانه‌ی افعی» نوشته‌ی “بی دیون پورت”، داستان دختر نوجوانی را به تصویر می‌کشد که با ورودش به یک کاخ و طی اتفاقی به گذشته سفر می‌کند و خود را در یک بیمارستان مخصوص جذامی‌ها می‌بیند و حال باید برای رهایی از آنجا یک کتابچه را بیابد.»

بی دیون پورت “Bea Davenport”در رمان خانه افعی «The serpent house» روایتگر یک داستان تخیلی است که با قلم قدرتمندش آن را به تصویر کشیده و نوجوانان را در داستان غرق می‌کند. او توانسته یکی از بهترین کتاب های ترسناک را خلق کند.

نویسنده : Bea Davenport

تعداد صفحات : 396

رده سنی : 12+

ناشر : Curious Fox

تاریخ انتشار : 2014 میلادی

سخن پایانی

به دلیل گسترده بودن شاخه‌های ژانر ترسناک ، داستان‌های جالب و هیجان‌انگیز فراوانی در حال تولید و انتشار هستند. طرفداران این دسته کتاب ها می‌توانند با بررسی هر داستان و کتاب در این ژانر بهترین کتاب ترسناک را از نظر خودشان پیدا کنند.

خواندن کتاب‌های ترسناک به شما کمک می‌کند تا با ترس‌هایتان روبه‌رو شوید و در زندگی واقعی با آنها مقابله کنید. همچنین کتاب های ترسناک گاهی ممکن است به شما کمک کند تا انسان های اطرافتان را بهتر بشناسید و بدانید که چگونه باید اعتماد کنید.

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا