آموزش انگلیسیآموزشیمقالات انگلیسی

مرتکب این 5 اشتباه رایج در یادگیری زبان انگلیسی نشویم

در جهانی که نیاز به دانستن زبان انگلیسی، به یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم تبدیل شده است، بسیاری در یادگیری آن، با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند ولی بجای آنکه راه درست پیدا کنند، مرتکب چندین اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی میشوند که ادامه مسیر را برای آنها بسیار دشوار می‌کند.

همه ما علاقمندیم که به زبان انگلیسی مسلط شویم، اما اکثر مواقع بخاطر عدم آگاهی از روش‌های صحیح، آنرا کاری سخت و طاقت فرسا تلقی می‌کنیم. از طرفی، برخی از اشتباهات یادگیری زبان انگلیسی بسیار رایج و معمول شده اند که سخت می‌توان تصحیح کرد، ولی بدون شک، باید این موانع را کنار بگذاریم.

مطالعه بیشتر: معرفی کتاب آموزش زبان انگلیسی به ترتیب سطح

در ادامه این مقاله، به بررسی ۵ باور اشتباه و اصلاح آن می‌پردازیم.

اکتفا به کلاس‌های آموزشی

برای زبان آموزی بهترین راه شرکت در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی است، اما اولین اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی این است که کلاس‌های آموزشی تنها راه آموزش زبان نیستند. در واقع زبان آموز موفقیت خود را وابسته به کلاس زبان و آموزش‌های ارائه شده می‌داند و تمام مسئولیت آموزش را بر عهده کلاس می‌گذارد. این در حالی است که زبان آموز می‌بایست، خودش زبان را یاد گرفته و تمرین کند.

اگر تمرین و تکرار در میان نباشد، بهترین مدرس‌ها و آموزشگاه‌ها نمی‌توانند در یادگیری تأثیری داشته باشند. بنابراین سعی کنید، اگر در کلاس‌های آموزش زبان شرکت می‌کنید، آموخته‌های خود را با مرور و تمرین در روزمره خود، تکمیل کنید.بهترین کار مرور مطالب به صورت دوره ایست.

فوکوس زیاد بر یادگیری گرامر

یکی از اشتباهات رایج ، تمرکز بیش از حد بر روی گرامر است. به خاطر داشته باشید که برای یادگیری زبان انگلیسی می‌بایست ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را به خوبی کسب کرد. بدترین اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی، کسب مهارت در یک زمینه و فراموشی موارد دیگر است.

وقتی که زبان آموز تنها به تقویت گرامر می‌پردازد، قادر به درک شنیداری و یا مکالمه به زبان انگلیسی نخواهد بود. به طور معمول گرامر هم زمان با مکالمه تقویت خواهد شد. بنابراین می‌توان گفت، شما نیازی ندارید تا تمرکز اصلی خود را در یادگیری زبان انگلیسی، بر روی گرامر بگذارید و به جای آن، باید مهارت‌های خود را تقویت کرده و با یادگیری لغات و کاربرد آنها آشنا شوید.

مطالعه بیشتر: آسان‌ترین زبان و سخت ترین زبان دنیا برای فارسی‌زبانان

اتکا به کتاب‌های آموزشی

شکی نیست که کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در یادگیری بسیار مؤثر هستند، ولی یک اشتباه در یادگیری، استفاده صرف از کتاب‌های آموزشی است. زبان انگلیسی با آنچه در کتاب‌ها تدریس می‌شود، تفاوت بسیاری دارد. انگلیسی زبانان از ضرب المثل‌ها، اصطلاحات عامیانه و خیابانی استفاده می‌کنند، ولی کتاب‌های آموزشی، عموماً بر روی این موارد متمرکز نیستند.

اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی، نادیده گرفتن انگلیسی عامیانه است. علاوه بر این، یادگیری از طریق کتاب، زمان می‌برد و شما اگر از این راه جواب نگیرید، قطعا خسته خواهید شد و حتی شاید یادگیری خود را متوقف کنید. پس خود را به خواندن کتاب محدود نکنید و سعی کنید راه‌های متنوع و هیجان انگیزتر را نیز در نظر داشته باشید.

ترس از مکالمه انگلیسی

رایج‌ترین اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی این است که زبان آموز از صحبت کردن به زبان انگلیسی خودداری می‌کند. این مورد بیشتر به دلیل عدم اعتماد به نفس و یا عدم تسلط به زبان انگلیسی است. بهترین روش یادگیری اینست که همه مهارت‌های زبانی را همگام با یکدیگر تقویت کنید. در ابتدا یادگیری قطعاً اشتباهات زیادی خواهید داشت ولی این موضوع نباید مانع از مکالمه به زبان انگلیسی شود. مکالمه فواید بسیاری در یادگیری زبان انگلیسی دارد که نباید نادیده گرفته شود. برای تقویت آن میتوان از روش های زیر استفاده کرد

  • صحبت کردن با دوستان یا حتی خودتان به زبان انگلیسی
  • دیدن فیلم های زبان اصلی
  • گوش دادن و تکرار موسیقی انگلیسی

تلاش برای تسلط کامل

اشتباهی رایج در بین زبان آموزان و مدرسان زبان انگلیسی، تمایل به اصلاح کردن اشتباهات است. طبیعی است که اشتباهات یادگیری می‌بایست به بهترین شکل خود اصلاح شود اما هدف این کار چه خواهد بود؟ در صورت اصلاح کردن مداوم اشتباهات، بی‌میلی و کاهش اعتماد به نفس در زبان آموزان ایجاد شده و اشتیاق یادگیری کمتر می‌شود. هیچ‌کس کامل نیست و اشتباه جزئی از یادگیری است. از اشتباه کردن نهراسید و بر روی ابرازنظرات و ایده‌ها به زبان انگلیسی تمرکز کنید. اشتباهات با تمرین و تکرار کمتر خواهد شد. حتی انگلیسی زبانان نیز، در محاوره و نگارش دچار اشتباه می‌شوند. بعنوان مثال، بسیاری از کسانی که زبان را آموزش می‌دهند، بر روی تلفظ تمرکز زیادی دارند و زبان آموزان را مجبور می‌کنند، تلفظ دقیق را از ابتدا فراگیرند، دریغ از آنکه تلفظ صحیح تنها درصد کمی از اهمیت یادگیری زبان را به خود اختصاص داده است.

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا