آموزشیمقالات انگلیسی

10 روش براي تقویت مکالمه زبان انگلیسی (رایگان و تضمینی)

مهارت صحبت کردن و تقویت مکالمه زبان انگلیسی، بزرگ‌ترين مشکل در مراحل يادگيري زبان جدید و هر زبان ديگر است. در مراحل يادگيري زبان دوم، زبان‌آموز پس از رسيدن به سطوح پيشرفته، بااين‌که دايره‌ي واژگان گسترده‌اي را در ذهن خود ضبط کرده و توانايي خواندن و نوشتن به آن زبان را دارند، اما هنگام صحبت کردن، احساس ناتواني مي‌کند و گويي شخصي مبتدي است که با لکنت و تأخير در تلفظ و بيان مقصود مواجه مي‌شود. گاهي هنگام قرار گرفتن در موقعيت مکالمه، احساس مي‌کند حتي يک کلمه هم به زبان جدید صحبت نمیکنند. در این مقاله قصد داریم تا به علت های ضعف در مکالمه و راه های تقویت مکالمه زبان انگلیسی بپردازیم. با ما همراه باشید. همچنین برای تهیه منابع خودآموز مکالمه زبان انگلیسی به بخش (کتاب های تقویت مکالمه زبان انگلیسی) انتشارات زبانمهر مراجعه کنید.

ترفندهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی چيست؟

به‌طور خلاصه، دليل اصلي تأخير در مهارت صحبت کردن اين است که زبان هنوز در ذهنِ آگاه مانده است، درحالي‌که بايد به‌طور خودکار به ذهن ناخودآگاه منتقل شود، يعني جايي که نيازي به فکر کردن نداشته باشد. واژگان، عبارت‌ها و جمله‌ها بايد به‌جاي اين‌که در ذهن آگاه و حسابگر بمانند، هميشه در ناخودآگاه ذهن آماده باشند. اين اتفاقي است که به تمرين مستمر در گوش دادن و صحبت کردن نياز دارد.

با تبريک به شما زبان‌آموز گرامي که تصميم گرفته‌ايد با آموختن زباني تازه، دريچه‌اي ديگر از جهان را به‌روي خود بگشاييد و با آرزوي موفقيت، در ادامه به‌طور خلاصه توضيحاتي درباره مهارت صحبت کردن به زبان جدید تقديم حضورتان مي‌شود:

معرفی 7 رمان فوق العاده برای یادیگری زبان

1. اولین گام تقویت مکالمه زبان انگلیسی گوش دادن است.

راه ورودي همينجا است!! راه صحبت کردن از گوش دادن است. طفلي را در نظر بگيريد که چگونه در سال‌هاي اول زندگي خود، فقط مي‌شنود و مي‌بيند و در مرحله بعد، زبان باز مي‌کند. گوش دادن مداوم است که جمله‌ها و عبارت‌ها را در ذهن شما مأنوس و مستحکم مي‌سازد. درواقع وقتي عبارتي در موقعيت‌هاي مختلف از طريق شنوايي وارد ذهن ما مي‌شود، آنگاه که در موقعيت‌هاي مشابه قرار مي‌گيريم، زبان ما ناخودآگاه و بدون فکر کردن به واژگان و قواعد صرف و نحو، آن عبارت را بروز خواهد داد.

بشنويد و از شنيدن خسته نشويد؛ حتي اگر چيزي نمي‌فهميد بشنويد، اما در عين حال سعي کنيد منابع و فايل‌هايي را برگزينيد که مناسب سطح شما هستند تا بتوانيد در ميان آنچه که مي‌شنويد؛ سرگرمي، علاقه و انگيزه‌اي پيدا کنيد. با اين کار، خودتان را تشويق به شنيدن بيشتر خواهيد کرد و خسته نمي‌شويد. در هر فرصتي به دايره‌ي واژگانتان بيفزاييد، زيرا گوش دادن به تنهايي بدون افزودن کلمات جديد مفيد نيست و شما را خسته خواهد کرد. يادتان باشد که هدف از گوش دادن، به‌کارگيري عملي واژگاني است که در ذهن اندوخته‌ايد، يعني حفظ چگونگي ترکيب و ترتيب چينش کلمات در کنار يکديگر.

تمرين گوش دادن با امکانات امروزي آسان و در دسترس است. بسياري از منابع، پايگاه‌هاي اينترنتي و برنامه‌هاي کاربردي وجود دارد که هزاران ساعت صدا به شما ارائه مي‌دهد و از طريق آن‌ها مي‌توانيد از اهل زبان، به زبان جدید گوش کنيد؛ به‌ويژه هنگامي که در محيطي غیربومی آن زبان زندگي مي‌کنيد.

2. متون انگلیسی را با صداي بلند بخوانيد

اگر زبان جدید را از طريق کتاب ياد مي‌گيريد، سعي کنيد به زبان و لهجه زبان جدید و با صداي بلند و خوب بخوانيد. تصور کنيد که پشت تريبون ايستاده‌ايد و متن را براي مخاطبانتان مي‌خوانيد؛ ميکروفن مقابل شماست و کلام شما در سالني پُر از مخاطب شنيده مي‌شود و همه را هيجان‌زده مي‌کند؛ پس بايد با صداي بلند و قابل فهم صحبت کنيد.

خواندن با صداي بلند و پرقدرت، به شما عادت مي‌دهد تا در مهارت مکالمه به زبان انگلیسی، قوي باشيد. در اين تمرين، هرگاه در تلفّظ يا معناي واژه‌اي مانديد، مي‌توانيد به فرهنگ لغت مراجعه و تلفّظ آن را گوش کنيد و خواندن را ادامه دهيد.

3. به زبان جدید فيلم ببينيد و ديالوگ‌هاي فيلم را تکرار کنيد

تماشای فيلم به زبان اصلي يکي از مؤثرترين روش‌ها در تقویت مکالمه انگلیسی است. هنگام تماشاي فيلم بايد تمرکز ما بر تکرار اصطلاحات و عباراتي باشد که در فيلم مي‌شنويم. جمله‌ها را به خود تلقين کنيد. تلقين بهترين راه آموزش زبان و لهجه حتّي براي کودکان است.

روش کار به اين صورت است که در پايان هر جمله بازيگر، فيلم را متوقف، و با کمک زيرنويس «زبان اصلی» فيلم، چيزي را که او گفته است تکرار ‌کنيد و سعي ‌کنيد لحن دقيق و تُن صدا را شبيه‌سازي کنيد. با استمرار در اين تمرين، نتايج خوبي را به‌زودي در پيشرفت خود خواهيد ديد. (کمتر فيلم سينمايي در جهان هست که زيرنويس آن به زبان‌هاي مختلف، در سايت‌هاي ارائه زيرنويس‌ها موجود نباشد)

اين روش بسيار مؤثر است، زيرا شما پس از شخصي بومی، سخن او را تکرار مي‌کنيد و همراه با تلفظ صحيح، کلمات و عبارات زيرنويس «زبان جدید» را هم مي‌بينيد و ياد مي‌گيريد که چگونه مهارت خواندن را نيز تقويت کنيد. مي‌توانيد روي فيلم‌هاي انيميشن تمرکز کنيد، چون زباني واضح‌تر و شيواتر دارند.

4. برای یادگیری مهارت مکالمه به انگلیسی، یک همراه و دوست پیدا کنید

مي‌توان گفت اين روش مهم‌ترين و مؤثرترين راه براي تقویت مهارت مکالمه انگلیسی است. لازم بود اين مرحله به‌عنوان اولين گام ذکر شود، اما چون امکان آن براي همه فراهم نيست، به‌عنوان چهارمين گام توصيه شد. بگرديد و از ميان اطرافيان‌تان شخصي را پيدا کنيد که در مکالمه زبان انگلیسی سطح بالاتري نسبت به شما دارد؛ با او قرار بگذاريد که تمام گفتگوهايتان با يکديگر به زبان انگلیسی باشد. اصرار داشته باشيد که در هر شرايطي فقط و فقط به زبان انگلیسی با يکديگر صحبت کنيد.

اين فرد بايد به شما نزديک باشد؛ مثلاً يکي از اعضاي خانواده يا همکار شما در محل کار يا تحصيل باشد؛ کسي که هر روز چند ساعت با او هستيد. شخصي باشد که وقتي اشتباه مي‌کنيد از او خجالت نکشيد. اين روش براي افرادي که در سطح متوسط يا فوق متوسط هستند بسيار کارآمدتر از مبتديان خواهد بود.

بين شما و آن فرد به‌دليل نزديکي، انگيزه‌هاي زيادي براي گفتگو وجود دارد. در حضور او شما گنجينه واژگان خود را در ذهن زير و رو مي‌کنيد تا يک کلمه مناسب براي بيان کردن آنچه مي‌خواهيد بيابيد. حتماً دچار لکنت و خطا خواهيد شد، اما مهم اين است که مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی را تقویت میکنید. وقتي اشتباه مي‌کنيد خجالت نمیکشید، زيرا کسي که به شما نزديک است مي‌داند در حال يادگيري هستيد. اگر از همراهتان بزرگ‌تر هستيد يا به هر دليل ديگري، از غرور و کوچک شدن شخصيت خود به‌خاطر اشتباه رنج مي‌بريد، لازم است که به‌خاطر رسيدن به موفقيت، روي خودتان کار کنيد و در جهان‌بيني خود تغييرات مهمّي بدهيد.

5. در خانه به زبان انگلیسی صحبت کنيد

اگر کسي را نداشتيد که روش قبلی را تمرين کنيد، اشکالي ندارد. با خانواده يا همکاران خود توافق کنيد که به هر دو زبان با آن‌ها صحبت خواهيد کرد، يعني هرچه مي‌خواهيد به آن‌ها بگوييد، ابتداي سخن را به زبان انگلیسی آغاز کنيد و بقيه گفتارتان را به زبان فارسي ادامه دهيد. اما اگر ابتداي سخن را متوجه نشدند، به فارسي نيز برايشان تکرار کنيد.

به اين ترتيب شما کسي يا کساني را داريد که به شما گوش مي‌دهند. درست است که اکثر آن‌ها گفته‌هاي شما را درک نمي‌کنند، ولي مجبورند که بشنوند؛ زيرا جمله فارسي در ادامه جمله به زبان جدید خواهد آمد و آن‌ها بايد تلاش کنند که ابتداي کلام را بفهمند تا ادامه آن را متوجه شوند. اين راهي جالب و فريبي هوشمندانه است! قبول داريد؟

6. با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنيد

اگر روش پنجم هم برايتان فراهم نشد، راهي ساده‌تر وجود دارد؛ با خودتان صحبت کنيد! يعني با خودتان به زبان انگلیسی مکالمه کنيد. خودتان بگوييد و خودتان هم پاسخ بدهيد. انسان خيلي‌وقت‌ها با خود صحبت مي‌کند و این گفتوگو میتواند به زبان انگلیسی باشد.

تقویت مکالمه زبان انگلیسی از طریق خودآموزی ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد و خسته شوید، اما با ادامه و استقامت بر اين روش، بسيار بهره‌مند خواهيد شد. اين يکي از راه‌هايي است که کارشناسان آموزش زبان دوم، هميشه سفارش مي‌کنند. اگر پافشاري و تمرين کنيد خيلي زود عادت مي‌کنيد و خواهيد ديد که به‌طور خودکار بدون نياز به فکر و تلاش زياد، با خودتان به زبان جدید حرف مي‌زنيد. هنگامي که از اين روش استفاده مي‌کنيد، براي يافتن برخي از واژگان درمي‌مانيد، و تا آن‌ها نباشند نمي‌توانيد حديث نفس خود را کامل کنيد. در اين صورت فکر کنيد و معادل آن را از ميان کلماتي که مي‌دانيد پيدا کنيد و حديث نفس را ادامه دهيد و بعداً همان کلمه‌اي را که مي‌خواستيد، از فرهنگ لغت بيابيد و تکرار کنيد تا در ذهنتان قرار گيرد. با اين روش در واقع «با يک تير، دو نشان زده‌ايد»: هم مکالمه‌تان قوي مي‌شود و هم دايره لغاتتان گسترده‌تر.

7. برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی با خارجی‌زبانان چت کنيد

به اتاق‌هاي چت خارجی‌زبانان  وارد شويد و در ابتدا به‌صورت نوشتاري و رفته‌رفته وارد چت‌هاي صوتي شويد. اين کار بسيار جالب و مفيد است؛ چون آنجا واهمه‌اي از خطا و فراموشي نداريد، کسي شما را نمي‌شناسد، حتّي نامي که براي خود انتخاب مي‌کنيد مي‌تواند نامي مجازي و مستعار باشد. بنابراين دليلي براي خجالت کشيدن نمي‌ماند؛ پس حتماً صحبت کنيد حتّي دو يا چند کلمه؛ هر روز، هرچند اندک اين کار را ادامه دهيد. به ياد داشته باشيد:

«رهرو آن نيست که گَه تُند و گَهي خسته رود رهرو آن است که آهسته و پيوسته رود!»

8. با سراسر جهان در تماس باشيد و گفتگو کنيد

امکانات امروزي مثل اينترنت، رايانه‌ها، تلفن‌هاي هوشمند و ديگر فناوري‌ها، فرصتي عالي براي آموختن زبان دوم و تقویت مهارت مکالمه انگلیسی فراهم آورده و همه جاي دنيا را مثل دهکده‌اي کوچک در دسترس همگان قرار داده است؛ شرق به غرب و شمال به جنوب متصل شده و فرهنگ‌ها و زبان‌هاي هم‌گرا با هم درآميخته‌اند. امروزه مي‌توانيد به‌طور مستقيم، آزاد و کم‌هزينه با دورترين نقاط زمين ارتباط برقرار کنيد. پس بايد از اين امکانات بهره خوب و مفيد بُرد. دوستاني پيدا کنيد که زبان مادري آن‌ها زبان موردنظرتان باشد و در فرصت‌هاي مختلف با يکديگر گفتگو کنيد.

ناگفته نماند در اين روش با دو مشکل برخورد خواهيد کرد: يکي اين‌که چگونه دوست خارجی‌زبان خوبي پيدا کنيد که حاضر باشد به شما بعنوان زبان‌آموز کمک کند. دوم اين‌که وقتي چنين دوستي را يافتيد، چگونه او را نگه‌داريد و براي او انگيزه‌اي ايجاد کنيد تا همکاري با شما را ادامه دهد.

راه حل‌هاي زيادي وجود دارد؛ برنامه‌هاي کاربردي و سايت‌هايي هستند که زبان‌آموزان را به يکديگر ارتباط مي‌دهند. مثلاً شما مي‌خواهيد مکالمه انگلیسی بياموزيد و شخصي انگلیسی زبان مي‌خواهد فارسي ياد بگيرد. اين انگيزه بسيار خوبي است. از طريق اين برنامه‌ها مي‌توانيد وارد چنين رابطه‌هايي شويد تا زبان جدید خود را تقويت کنيد و شما هم زبان فارسي را به او بياموزيد يا تقويتش کنيد.

9. صداي خود را به زبان جدید در اينترنت منتشر کنيد

اين روش، گامي حرفه‌اي و مفيد به‌ويژه براي افراد پيشرفته است. اگر مي‌خواهيد گام بزرگي به جلو برداريد و مهارت مکالمه خود را بهبود دهید، با نشر صوت و تصوير از خود آغاز کنيد، اما به زبان جدید. مي‌توانيد از سايت‌هايي مثل SoundCloud (براي انتشار صوت) و يا youtube (براي انتشار قطعه‌هاي صوتي و تصويري) استفاده کنيد. مي‌توانيد در فايل‌هايي صوتي يا تصويري برنامه‌هايي آموزشي (يک قسمتي يا سريالي) از رشته‌اي که در آن تخصص داريد ضبط کنيد و به زبان جدید نشر دهيد. چون در حوزه‌اي که ارائه مي‌دهيد تخصص داريد، کار براي شما آسان خواهد بود، زيرا حتماً واژ‌گان و اصطلاحات زبان مربوط به آن را آموخته‌ايد يا به سادگي مي‌توانيد ياد بگيريد.

اگر به هر دليلي با اين روش مشکل داريد، مي‌توانيد صداي خود را بر روي SoundCloud ضبط و بارگذاري کنيد تا بتوانيد فقط خودتان در آينده به آن گوش دهيد. خوب است در جايي نوشته‌ها يا صوت‌هايي را از دوران زبان‌آموزي خود ضبط کنيد؛ نوشته‌ها و صوت‌هايي درباره موضوعات مختلف. با خودتان گپ بزنيد و با صداي بلند در ميکروفن صحبت کنيد تا پس‌از چند ماه که به سطوح بالاتري در زبان جدید مي‌رسيد به آن مراجعه کنيد و روزهاي پيشين را به ياد بياوريد. همين‌که متوجه پيشرفت خود مي‌شويد، انگيزه بيشتري براي پيمودن راه پيدا خواهيد کرد.

حتماً مي‌دانيد که در اين سايت‌ها و برنامه‌ها مي‌توانيد در قسمت خصوصي‌سازي برنامه، طوري تنظيمات را انتخاب کنيد که کسي جز خودتان به فايل‌هاي صوتي يا تصويري بارگذاري شده توسط شما دسترسي نداشته باشد.

10. گاهي پول خرج کنيد

اگر پول کافي داشته باشيد و تصميم بگيريد بخشي از آن را براي تقویت مکالمه زبان انگلیسی هزينه کنيد، به شما فوق‌العاده کمک مي‌کند. وقتي براي خريد کتاب يا برنامه‌هاي آموزشي پول خرج مي‌کنيد، به اين معناست که در آموزش زبان سهل‌انگار نيستيد و تصميم داريد پيشرفت کنيد. وقتي براي کتاب، برنامه يا کلاس پول مي‌دهيد، به‌راحتي آن را کنار نمي‌گذاريد.

5 روش تمرین تقویت مکالمه زبان انگلیسی

ما تصور کرده‌ایم که شما تمرینات یادگیری لغت و گرامر را به خوبی انجام می‌دهید. اصطلاحات را می‌شناسید و تنها قرار است بر مکالمه زبان مسلط شوید. اگر در موارد دیگری چون یادگیری لغات، روش‌های ساده یادگیری گرامر و… مشکل دارید، می‌توانید سایر مقالات زبانمهر را نیز مطالعه کنید. در این مقاله ما چند روش تمرین تقویت مکالمه زبان را برای شما بیان کرده ایم:

شما بهترین حریف تمرینی برای خودتان هستید!

پیش از اینکه بخواهید با دیگران یا در جمع مکالمه انگلیسی انجام دهید، با خودتان تمرین کنید. به عنوان اولین قدم می‌توانید به فارسی فکر نکنید! یکی از مهم‌ترین ایرادهای زبان آموزان ایرانی این است که می‌خواهند جملات فارسی موجود در ذهن خود را به انگلیسی ترجمه کنند. در بسیاری از موارد نیز جمله مورد نظر خود را لغت به لغت ترجمه می‌کنند. بنابراین نمی‌توانند از گرامر درست استفاده کنند یا حتی کلمات را جابجا به کار می‌برند. سعی کنید به انگلیسی فکر کنید. سعی کنید مکالمات درونی خود را به زبان انگلیسی انجام بدهید. هر چه زمان بیشتری در طول روز این کار را انجام دهید، نتیجه بهتری در تقویت مکالمه زبان انگلیسی به دست خواهید آورد.

شما همچنین می‌توانید با خودتان به انگلیسی صحبت کنید. روبروی آینه بایستید. نقش دو نفر متفاوت را بازی کنید! می‌توانید در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید، اظهار نظر کنید، اصطلاحات را به کار ببرید. همه این‌ها باعث تقویت مهارت مکالمه در شما می‌شوند. اگر بتوانید برای هر مکالمه‌های که با خودتان انجام می‌دهید، یک سناریو بچینید، این کار تبدیل به تفریح جذابی برای شما خواهد شد.

بدون مکث به زبان انگلیسی مکالمه کنید.

تا به حال دقت کرده‌اید که هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی چند بار مکث می‌کنید؟ هر چه بیشتر مکث کنید، توانایی شما در جلب توجه مخاطب کم‌تر خواهد بود. این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس نیز می‌شود. این مکث‌ها علت‌های مختلفی دارند، دقت زیاد برای استفاده درست از گرامر، فراموش کردن لغات، عدم تسلط و… .

چالش این است که به جای تمرکز روی صحبت سریع، روی تسلط خود کار کنید. مانند تمرین قبلی روبروی آینه بایستید و سعی کنید بدون مکث چند دقیقه صحبت کنید. احتمالا در دفعات ابتدایی اصلا موفق نخواهید بود. اما می‌دانید که باید ادامه بدهید؟

نگران تلفظ اشتباه کلمات یا استفاده نادرست از گرامر نباشید. به یاد داشته باشید که در طی روند یادگیری زبان همیشه زمان خاصی را برای یادگیری گرامر و لغت اختصاص می‌دهید. بنابراین به مرور زمان آن‌ها را کامل یاد می‌گیرید. پس لازم نیست زمان تمرین تقویت مکالمه زبان انگلیسی روی درست بودن آن تمرکز کنید. این زمان باید صرف تسلط شما به زبان انگلیسی شود.

تمرین جمله ها و عبارت گیج کننده

یکی از تمرین‌های بیان در بازیگری استفاده از جمله‌ها و عبارت گیج کننده است. بیایید با یک مثال فارسی این چالش را شروع کنیم؛ «ز بز دزدی بزی دزدید دزدی!» این عبارت را با صدای بلند بخوانید. آیا توانستید بدون غلط همه کلمات را ادا کنید؟ ممکن است در این عبارات فارسی نیز با مشکل مواجه شوید.

چالش اصلی از اینجا شروع می‌شود. عبارات گیج کننده انگلیسی را پیدا کنید و آن‌ها را بیان کنید! در انگلیسی به این عبارات «tongue twisters» گفته می‌شود. به عنوان مثال عبارت زیر یک اصطلاحی است که با خواندن آن ممکن است زبان شما گیر کند!

The thirty-three thieves thought that they thrilled the throne throughout Thursday

استفاده از این عبارات یک راه عالی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی و تلفظ کلمات است. برای پیدا کردن این عبارات تنها کافی است عبارت « English tongue twisters» را در گوگل سرچ کنید.

از مهارت شنیداری برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی کمک بگیرید

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم؛ مهارت شنیداری باعث یادگیری و تقویت مکالمه زبان می‌شود. شنیدن و تکرار کردن چیزی است که در ابتدای زندگی برای یادگیری زبان مادری از آن استفاده کرده‌ایم. اگر در حال دیدن یک فیلم زبان اصلی هستید، هنگامی که به جملات و اصطلاحات جالب می‌رسید، فیلم را نگه دارید. اصطلاح یا عبارت را تکرار کنید. چند بار این کار را انجام دهید.

سعی کنید با آهنگ‌ها همخوانی کنید. اهمیتی ندارد اگر صدای شما شبیه به خواننده نیست یا بخشی از آهنگ را متوجه نمی‌شوید. مهم این است که بتوانید مانند خواننده به زبان انگلیسی مسلط شوید و بتوانید با ریتم یک متن انگلیسی را بخوانید.

سعی کنید هر روز خود را در معرض شنیدن و تمرین برای تقویت مکالمات انگلیسی قرار دهید. می‌توانید فیلم ببینید، به کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها گوش دهید، موسیقی گوش کنید یا حتی با دوستان خود مکالمه کنید. به یاد داشته باشید که زبان دوم نیز مانند زبان اول باید در ضمیر ناخودآگاه شما جای بگیرد. در این صورت می‌توانید به خوبی انگلیسی صحبت کنید.

اکنون زمان آن است که به سراغ مکالمات گروهی بروید

اگر چند ماه تمرین‌های بالا را انجام دهید، به خوبی متوجه روند پیشرفت خود در مهارت صحبت کردن به انگلیسی خواهید شد. خودتان می‌توانید درک کنید که اکنون برای مکالمه به زبان انگلیسی آماده هستید. اگر فرد برون‌گرایی باشید، با این موضوع مشکلی نخواهید داشت. حتی ممکن است زودتر از زمان تسلط کامل به سراغ مکالمه انگلیسی با دیگران بروید. اما اگر اعتماد به نفس کافی برای حضور در جمع را ندارید، مکالمه به زبان انگلیسی در جمع برای شما «چالش سوم» خواهد بود. اگر چالش‌هایی که در این مقاله از زبان مهر به شما آموزش دادیم را انجام داده باشید، متوجه شده‌اید که بعد از مدتی می‌توانید بدون مشکل آن‌ها را پشت سر بگذارید. به خاطر داشته باشید که اهمیتی ندارد اگر کمی اشتباه کنید. اگر با افرادی مکالمه کنید که در سطح خودتان یا کمی بالاتر باشند، با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

خوشبختانه این روزها ایرانیان بسیاری به علت‌های مختلف به دنبال یادگیری زبان هستند. این یعنی شما می‌توانید با کمی جست‌وجو در فضای مجازی گروه‌هایی را پیدا کنید و با آن‌ها همراه شوید. حتی می‌توانید گرو‌ه‌هایی را پیدا کنید که در شهر خودتان زندگی‌ می‌کنند. به یاد داشته باشید که مکالمه حضوری و رودررو نتایج بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در پایان اگر گروهی پیدا نکردید، می‌توانید در دوره‌های تقویت مکالمه زبان انگلیسی شرکت کنید. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند نکاتی که نمی‌دانید را یاد بگیرید. همچنین می‌توانید دوستانی همیشگی برای تمرین و تقویت مکالمه زبان انگلیسی پیدا کنید.

 

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

یک نظر

دکمه بازگشت به بالا