آموزش انگلیسیآموزشیتافل

بهترین منابع آزمون تافل کدامند؟

چنانچه قصد تحصیل در دانشگاهی انگلیسی زبان را داشته باشید، حتماً با آزمون تافل آشنایی دارید. در این مقاله به بررسی بهترین منابع آزمون تافل خواهیم پرداخت. البته پیش از آن کمی در مورد خود این آزمون توضیح می­دهیم، تا افراد کمتر آشنا نیز با آن آشنا شوند. ضمناً این مطلب در ماه November سال 2019 نوشته شده است. چنانچه پس از این، تغییری در موارد ذکر شده در این مقاله رخ دهد، آن­ها را ویرایش خواهیم کرد، تا جای نگرانی برای شما در این مورد باقی نماند.

آزمون تافل چیست؟

آزمون TOEFL، یک آزمون مهارت زبان انگلیسی قابل اعتماد است، که مورد قبول هزاران دانشگاه در سراسر جهان می­باشد. از این رو، شناخت بهترین منابع آزمون تافل برای کسانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، اهمیت بسیار بالایی دارد.

داشتن مدرک تافل، می­تواند شما را به سمت بهترین دانشگاه­های موجود در جهان سوق دهد. کسب نمره قبولی در امتحان TOEFL پیش از درخواست اخذ پذیرش از دانشگاه­های سراسر جهان از جمله در ایالات متحده ، استرالیا و کانادا شانس موفقیت شما را تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد داد. تصور کنید، تعداد زیادی از اشخاص برای صندلی­های موجود در یک رشته در دانشگاهی معتبر درخواست پذیرش ثبت کرده اند. در چنین شرایطی و با داشتن توانایی­های برابر، قطعاً الویت با کسی است که، مدرک معتبری همجون تافل دارد.

جالب است بدانید:

  • نمرات حاصل از این آزمون و مدرک آن در سراسر جهان پذیرفته شده است. 10000 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، در بیش از 150 کشور جهان، این مدرک را کاملاً پذیرفته شده قلمداد می­کنند.
  • بیش از 90 درصد دانشگاه­های ایالات متحده آمریکا، این مدرک را به هر مدرک زبان دیگری ترجیح می­دهند.
  • در کشور کانادا نیز چیزی در حدود 80 درصد موسسات آموزش عالی، امتحان تافل را، معتبرترین آزمون برای سنج توانایی یک شخص در تسلط بر زبان انگلیسی بر می­شمارند.
  • این مدرک در تمامی دانشگاه­های استرالیا و نیوزلند، بیش از 98 درصد دانشگاه­های بریتانیا و بسیاری از دانشگاه­های آلمان و فرانسه دارای اعتبار است.

در آزمون تافل چه چیزهایی سنجیده می­شود؟

ازمون تافل، چیزی فراتر از سطح استاندارد دیگر آزمون­های مشابه است. این آزمون به سنجش توانایی­های یک شخص غیر بومی در زمینه استفاده صحیح و درک زبان انگلیسی، در جنبه­های مختلف خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت در کلاس­های دانشگاه می­پردازد.

چنانچه منابع آزمون تافل مناسبی را بیابید و از آن­ها به درستی استفاده کنید، می­توانید در محیط دانشگاه با اعتماد به نفس کامل به زبان انگلیسی صحبت کنید و بدون هیچ مشکلی به تحصیلات خود ادامه دهید. آزمون TOEFL iBT چهار بخش دارد و در مراکز تست مجاز و معتبر با استفاده از رایانه انجام می­شود. این آزمون چیزی در حدود 3 ساعت طول خواهد کشید.

بخش­های مختلف این آزمون به شرح زیر خواهند بود:

بخش زمان تعداد سوالات کلیات
Reading 54 تا 72 دقیقه 30 تا 40 سوال خواندن سوالات و پاسخ دادن به آن­ها
Listening 41 تا 57 دقیقه 28 تا 39 سوال توضیحات ارائه شده را گوش داده و سپس به سوالات پاسخ می­دهید.
استراحت 54 تا 72 دقیقه
Speaking 17 دقیقه دو وظیفه 1-در مورد مباحث ارائه شده کلی، به وسیله میکروفون صحبت خواهید کرد.

2-در مورد آنچه در بخش­های قبلی شنیده و خوانده اید صحبت خواهید کرد.

Writing 50 دقیقه چهار وظیفه یک متن را خواهید خوانید ، به یک صدای ضبط شده گوش گوش خواهید داد و سپس پاسخ کتبی خود را تایپ خواهید کرد.

هر کدام از بخش­های ذکر شده، 30 نمره دارند، که پس از جمع زدن آن­ها، نمره نهایی شما چیزی بین 0 تا 120 خواهد شد. در ادامه به معرفی تعدادی از برترین منابع آزمون تافل خواهیم پرداخت.

توصیه میشود این مطلب را نیز بخوانید: تفاوت آزمون آیلتس و تافل در چیست؟

بهترین منابع تافل

منابع زیادی برای آماده سازی جهت آزمون تافل در بازار کتاب­های زبان انگلیسی وجود دارند. اما مهمترین و بهترین این منابع، آن­هایی هستند، که یکی از دو ویژگی “افزایش دایره لغات” و “شبیه سازی آزمون”  را برای شما به ارمغان بیاورند.

Essential English Words For The Toefl بهترین مرجع لغات در منابع آزمون تافل

کتاب Essential English Words For The Toefl شامل 500 کلمه پرکاربرد در آزمون تافل است. اگر می­خواهید بدانید، چرا این کتاب را یکی از بهترین منابع آزمون تافل به حساب می­آوریم، بهتر است بدون فوت وقت، ویژگی های آن را برای شما بیان کنیم.

  • وجود لغات پر تکرار استفاده شده در آزمون های تافل
  • توضیحات، مثال ها و تمرین های کافی برای ایجاد تسلط بر روی تمامی این لغات
  • مرور کلی بخش های مختلف آزمون تافل iBT و ITP
  • تمرین کامل تست ریدینگ، به همراه پاسخ نامه (که به منظور آمادگی نهایی برای شرکت در آزمون طراحی شده است.)

لغات ضروری برای تافل

این کتاب یعنی ” لغات ضروری برای تافل ” نسخه فارسی اولین کتابی که در میان بهترین منابع آزمون تافل شما معرفی کردیم، یعنی Essential English Words for the toefl است.

Toefl Practice Online

کتاب TPO که با یک دیسک همراه است، 12 تست آزمایشی رسمی تافل را در خود گنجانده است. از ویژگی­های این منبع، از منابع آزمون تافل می­توان به:

  • تنها منبع رسمی آزمون تافل iBT
  • تنها منبعی که از سوالات واقعی آزمون تافل آی بی تی استفاده می­کند.
  • تجربه کامل و واقعی شرایط آزمون

کتاب مجموعه سوالات تافل (TOEFL) آزمون دکترا

کتاب مجموعه سوالات تافل (TOEFL) آزمون دکترا همانطور که از نامش پیدا است، برای آزمون دکترا طراحی و تهیه شده است. گرچه این کتاب به عنوان یکی از بهترین منابع آزمون تافل اصلی بر شمرده نمی­شود، ولی می­تواند گزینه ای مناسب برای آزمون دکترا به حساب آید. با مطالعه این کتاب می توانید تمامی پرسش­های چهار گزینه ای گرامری را به طور صحیح پاسخ دهید. ضمناً این کتاب دایره لغات شما را گسترش می­دهد و می­توان به آن، به چشم یک منبع جانبی تافل نیز نگاه کرد.

مجموعه کتاب­های بمب دکتر ایمان پندی

مجموعه کتاب­های دکتر پندی، یک مجموعه کامل است، که می­تواند شما را در مسیر آماده سازی برای تمامی آزمون­های زبان انگلیسی یاری کند. این مجموعه که جزو بهترین منابع آزمون تافل  نیز محسوب می­شود، شامل کتاب­هایی تحت عنوان­های زیر است:

  • کتاب بمب لسنینگ: این کتاب شامل بیست و هفت درس است، که در ضمیمه پایانی آن نیز پاسخ‌نامه قرار داده شده.
  • کتاب بمب گرامر: این کتاب در شصت فصل یا مهارت تألیف شده و تمامی اصول دستور زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود.
  • کتاب بمب ریدینگ: کتاب بمب ریدینگ تا با آموزش جامع و ارائه‌ راهکارهای اصولی شما را برای فراگیری مهارت خواندن آماده کند.
  • کتاب بمب رایتینگ: این کتاب حلال مشکلات افرادی است، که زبان انگلیسی را به طور کامل فرا گرفته‌اند، ولی در زمینه‌ی نوشتار مشکل دارند.
  • کتاب بمب لغات: این کتاب، لغات کلیدی و پرکابرد زبان انگلیسی را همراه با تصاویر به زبان‌آموز آموزش می‌دهد.
  • کتاب بمب اصطلاحات: در این کتاب زبان‌آموز با پرکاربردترین اصطلاحات زبان انگلیسی آشنا می‌شود.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش شد، با معرفی کتاب های آزمون تافل ، یک بار برای همیشه، به پرسش ” برای تافل چه بخوانم؟ ” پاسخ دهیم. فراموش نکنید، موفقیت در آزمون تافل تنها با استفاده از منابع مفید و کار آمد حاصل نمی­شود. بلکه در کنار استفاده از این منابع باید تلاش خود را نیز، دو چندان کنید.

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا