آموزش انگلیسی

بهترین روش ها برای یادگیری آسان لغات انگلیسی

یادگیری آسان لغات انگلیسی و حفظ آن‌ها برای زمان طولانی یکی از غیرممکن‌های یادگیری زبان برای بسیاری از افراد است. همه می‌دانیم که لغت‌های زبان دوم فرّار هستند و به راحتی در ذهن باقی نمی‌مانند. اما در مقابل باز هم همه ما می‌دانیم که انسان ذهنی با ظرفیت نامحدود دارد و می‌تواند همه چیز را یاد بگیرد. تنها کافی است از روش‌های درست برای این کار استفاده کنید. در این بخش از مقالات آموزشی زبانمهر قصد داریم در مورد بهترین روش ها برای یادگیری آسان لغات انگلیسی صحبت کنیم.

مطالعه بیشتر: اگر قصد یادگیری زبان سوم دارید، این مقاله را از دست ندهید

شما چگونه می‌توانید لغات انگلیسی را حفظ کنید؟

پیش از هر چیز به مهم‌ترین سوال در مورد یادگیری آسان لغات انگلیسی پاسخ دهید. این که کدام روش و ابزار برای شما بهتر است؟ روش‌های یادگیری در افراد مختلف متفاوت است. یکی از ایرادهای سیستم آموزشی زبان این است که از روش‌های یکسان برای همه زبان آموزان استفاده می‌شود. روش‌هایی که بسیاری از آن‌ها نیز غیر استاندارد نیستند.

اگر هنوز نمی‌دانید کدام روش برای شما مناسب است؛‌ باید روش‌های مختلف را امتحان کنید؛ روش‌هایی چون فلش‌کاردها، اپلیکیشن‌ها، لیست لغات و… . زمان یادگیری شما اهمیتی ندارد. مهم این است که روتینی برای یادگیری زبان داشته باشید.

سعی کنید از روش‌هایی استفاده کنید که اشتیاق شما را برای یادگیری بیشتر می‌کنند. این روش‌ها را خودتان می‌توانید پیدا کنید. به عنوان مثال چرا هنگام خوردن بستنی، نام تمام طعم‌های مختلف را یاد نمی‌گیرید؟

از تکنیک‌های حفظ کردن استفاده کنید

استفاده از تکنیک‌های حفظ کردن یکی از مهم‌ترین روش‌های یادگیری آسان لغات انگلیسی است. این تکنیک‌ها ساده و در عین حال کاربردی هستند. استفاده از آن‌ها ذهن شما را به چالش می‌کشد و باعث می‌شود لغات را به خاطر بسپارید. در ادامه چند نمونه از این تکنیک‌ها را بیان کرده‌ایم.

  • زمانی که ذهنتان آزاد است و قصد تمرین دارید، مجموعه‌ای از لغات را به خاطر بیاورید. به عنوان مثال زمانی که به فروشگاه می‌روید، سعی کنید نام انگلیسی هر کالا را به یاد بیاورید.
  • از کدگذاری استفاده کنید. کدها هر چیزی می‌توانند باشند؛ کلمات مرتبط، جملات طنز در مورد هر واژه و استفاده از داستان‌ها کدهایی هستند که برای یادگیری آسان لغات انگلیسی کاربرد دارد.
  • به انگلیسی فکر کنید! سعی کنید بخشی از مکالمات روزمره با خودتان را به زبان انگلیسی انجام دهید و در آن از واژه‌های جدیدی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید. این مورد برای یادگیری آسان مکالمه نیز کاربرد دارد.

تمرین‌هایی برای یادگیری آسان لغات انگلیسی و حفظ آن‌ها در حافظه بلندمدت

می‌توان گفت تکرار پشت سر هم کلمات برای یادگیری یک روش منسوخ شده است. در واقع این روش برای کسانی که به دنبال یادگیری آسان لغات انگلیسی هستند، کاربردی ندارد. البته اگر قصد دارید کلمات را برای چند روز در حفظ کنید و در امتحان شرکت کنید، این روش جواب می‌دهد!

به یاد بیاورید که هیچ یک از ما زبان مادری خود را با تکرار پشت سر هم کلمات یاد نگرفته‌ایم. پس این روش برای حفظ لغات در حافظه بلند مدت کاربردی ندارد. اما تمرین‌هایی وجود دارد که علاوه بر یادگیری آسان لغات انگلیسی به شما کمک می‌کند آن‌ها را در حافظه بلندمدت خود نگه دارید. این تمرین‌ها جدید نیستند اما تکرار آن‌ها خالی از لطف نیست.

  • متن‌های مختلف را بخوانید. ریدینگ‌های آموزشی و متن‌های مرتبط به شما کمک می‌کنند که با کاربرد لغات آشنا شوید. همچنین با خواندن متن‌های متنوع، واژه‌ها برای شما تکرار می‌شوند. بنابراین بعد از مدتی برای همیشه در حافظه بلند مدت شما باقی خواهند ماند.
  • گوش کنید! برای یادگیری آسان لغات انگلیسی می‌توانید از تمام مهارت‌های دیگر کمک بگیرید. بخوانید، بشنوید، صحبت کنید و بنویسید. شنیدن پادکست‌ها به شما کمک می‌کند که واژه‌های انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید. البته به شرطی که از روش‌های درست برای گوش کردن به پادکست استفاده کنید. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید مقاله «پنج گام کاربردی برای تقویت لیسنینگ» را مطالعه کنید.
  • بدون شک هیچ چیز به اندازه مکالمه و استفاده از انواع مختلف کلماتی که یاد گرفته‌اید، کاربردی نیست. البته باید ابتدا از دیگر روش‌ها استفاده کنید تا دانش واژگان شما به سطح متوسط برسد. سپس می‌توانید مکالمه با دیگران را شروع کنید.

ترکیب تمام تمرین‌ها به شما کمک می‌کند محیط آموزشی مطلوبی برای یادگیری آسان لغات انگلیسی بسازید. میزان یادگیری ذهن در محیط مناسب تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

از روش‌های صحیح برای یادگیری استفاده کنید.

در قسمت قبل تمرین‌هایی برای یادگیری زبان بیان کردیم. اما اگر در هر کدام از تمرین‌ها بخواهید واژه‌ها را پشت سر هم حفظ کنید و هربار تعداد زیادی واژه اضافه کنید، نتیجه‌ای نمی‌گیرید. برای پیشگیری از این مشکل نیز می‌توانیم راهکارهایی ارائه دهیم که منجر به یادگیری آسان لغات انگلیسی می‌شوند.

  • لغات را نباید به تنهایی یاد بگیرید. به همراه مترادف‌ها، متضادها و جملات به خاطر بسپارید.
  • لغت را با معنی فارسی آن حفظ نکنید. سعی کنید با توضیحات انگلیسی آن‌ها را به خاطر بسپارید.
  • تکرار و به کار بردن لغات را فراموش نکنید. تکرار در بازه‌های زمانی مشخص باعث می‌شود لغات به حافظه بلندمدت شما منتقل شوند.
  • در کنار یادگیری معنی لغات، تلفظ آن‌ها را یاد بگیرید. فراموش نکنید که اگر معنی یک واژه را بدانید اما نتوانید آن را بیان کنید، عملا آن واژه به کار شما نمی‌آید.

روی لغات کاربردی تمرکز داشته باشید

این روش در یادگیری آسان لغات انگلیسی کاربرد بسیاری دارد. شما نیازی ندارید به اندازه فردی که دکترای زبان انگلیسی دارد، لغت بدانید. سردرگمی برای بسیاری از زبان‌آموزان یک مشکل بزرگ است. به عنوان مثال اگر قصد سفر چند روزه دارید، لغات مورد نیاز سفر را یاد بگیرید. اگر در مورد موضوع خاصی تحقیق می‌کنید، لغات مربوط به آن را یاد بگیرید. با مشخص کردن یک هدف، سرعت یادگیری شما افزایش پیدا می‌کند. چرا که روی یک موضوع تمرکز ذهنی دارید و می‌توانید بهتر آن را یاد بگیرید.

استفاده از منابع معتبر

منابع شما در زبان انگلیسی اهمیت بسیاری دارد. اگر در دوره‌های زبان شرکت می‌کنید، مطابق با قانون موسسه مورد نظر پیش خواهید رفت. اما اگر به صورت خودآموز یاد می‌گیرید، باید در انتخاب منابع دقت زیادی داشته باشید. پیشنهاد مطالعه:( معرفی بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی برای سطوح مختلف)

انتشارات زبانمهر با سابقه درخشان در زمینه آموزش و انتشار کتاب‌های آموزش زبان در تلاش است که بهترین منابع را در اختیار زبان آموزان قرار دهد. شما می‌توانید کتاب‌هایی مرتبط با یادگیری واژگان و تلفظ، فلش کارت‌ها و… را از وب‌سایت زبانمهر تهیه کنید.

عمل کردن طبق این روش‌ها بهترین کارها برای یادگیری آسان لغات انگلیسی است. اما مهم‌ترین رمز یادگیری زبان، تکرار و تمرین مداوم است. در واقع هیچ روش جادویی و معجزه‌آسایی برای اینکه یک شبه بتوانید لغت‌ها را یاد بگیرید، وجود ندارد. اما روش‌هایی که در این مقاله ذکر کردیم به شما کمک می‌کند راحت‌تر و سریع‌تر واژه‌ها را به خاطر بسپارید.

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا