آموزش انگلیسیآموزشیآیلتس

برای آزمون آیلتس چه بخوانیم؟

پیش از آن که به سراغ توضیح در مورد، منابع آزمون آیلتس و پاسخ به پرسش ” برای آزمون آیلتس چه بخوانیم ؟ ” برویم، بهتر است کمی در مورد این آزمون صحبت کنیم.

هر شخص علاقه مند به فراگیری زبان انگلیسی، دلایل خود را برای این امر دارد. البته شکی وجود ندارد، که اگر مقاصد مهاجرتی یا تحصیلی داشته باشید، داشتن یک مدرک معتبر در زمینه تسلط بر زبان انگلیسی، می تواند روند کار شما را تا حد بسیار زیادی سرعت بخشد. مدرک آیلتس یکی از همین مدارک است و 100% در زمان اقدام برای نقل مکان کردن به یک کشور یا دانشگاه انگلیسی زبان به کار شما خواهد آمد. چنانچه پرسشی تحت عنوان < برای آزمون آیلتس چه بخوانیم ؟> ذهن شما را درگیر کرده است، با ما همراه باشید تا با منابع آزمون آیلتس آشنا شوید.

آزمون آیلتس چیست؟

این مطلب با این پیش فرض نوشته شده است، که شما تسلط کافی بر روی زبان انگلیسی دارید و به دنبال منابع آزمون آیلتس می­گردید. چنانچه به دنبال راهی برای یادگیری زبان انگلیسی به طور خود آموز هستید، بهتر است ابتدا، مطلبی که در این مورد نوشته ایم را بخوانید.( بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی برای سطوح مختلف )

آزمون IELTS یک امتحان رسمی برای اعطای مدرکی تحت همین عنوان است. مدرکی که یک نمره کلی و چهار امتیاز مرتبط با توانایی­های چهارگانه reading،writing،listening و speaking دارد. این بدان معنا است، که تسلط بر روی هر یک از این مهارت­ها، چیزی است که برای کسب نمره ای قابل قبول در امتحان نیاز دارید.

در ادامه این مطلب که تحت عنوان منابع آزمون آیلتسنوشته شده است، به بررسی کتاب­های مختلف پرداخته و یک پاسخ همیشگی به پرسش ” برای آزمون آیلتس چی بخوانیم ؟ ” خواهیم داد.

به دنبال کتاب­هایی باشید که دایره لغات و تسلط شما بر گرامر را بهبود بخشد

همانطور که پیشتر گفته شد، امتحان IELTS یک آزمون کاملاً رسمی است و با اعطای مدرک آیلتس همراه خواهد بود. از این رو بهبود تسلط بر گرامر، در زمان آماده سازی برای آزمون IELTS، یکی از مواردی است، که باید به آن توجه زیادی کنید. ضمناً نباید فراموش کنید که پایه هر زبانی واژگان آن است. از این رو، اگر بپرسید: ” برای آیلتس ازکجا شروع کنم ؟ ” به شما می­گوییم به دنبال منابع آزمون آیلتس با تمرکز بر واژگان و گرامر باشید.

تسلط کافی بر واژگان انگلیسی، شما را در راه کسب نمره ای بالا در امتحان IELTS بسیار یاری خواهد کرد. در واقع بدون تسلط بر واژگان، نه می­توانید مکالمه کنید، نه می­توانید متن خوانده یا شنیده شده را درک کنید.

منابع آزمون آیلتس در راستای بهبود واژگان

کتاب­های زیادی برای بهبود دایره لغات مورد نیاز شما در زمینه امتحان آیلتس وجود دارد. برای مثال چند مورد از این منابع آزمون آیلتس به شرح زیر است:

  • کتاب راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس : این کتاب که توسط دو تن از اساتید و اعضای هیت علمی دانشگاه کاشان تالیف شده است، با یک دیسک شامل فایل­های صوتی همراه بوده و علاوه بر آموزش معنای واژگان تلفظ صحیح کلمات را نیز به شما خواهد آموخت. به این ترتیب با یک تیر دو نشان را خواهید زد.
  • کتاب لغات جامع آیلتس: این منبع آماده سازی برای آزمون آیلتس که برای آزمون­های جنرال وآکادمیک مناسب است، طوری طراحی شده، که پس از آموزش معنای واژگان، با ایجاد الزام به انجام تمریناتی، کلمات مورد نظر و معنا و کاربرد آن­ها را به ملکه ی ذهن شما تبدیل خواهد کرد. لازم به ذکر است که، این کتاب در دو جلد تهیه شده است. جلد اول این کتاب برای افرادی با میانگین نمره 5 تا 6 و جلد دوم آن برای افرادی با میانگین نمره 6 تا 9 مناسب است.
  • کتاب لغات پیشرفته آیلتس در 10 روز: این کتاب یکی از بهترین منابع آزمون آیلتس است و شما را در کسب نمره بالا، در زمینه­ های اسپیکینگ و رایتینگ، بسیار کمک خواهد کرد. برای آنکه بیشتر در مورد این کتاب بدانید، بهتر است روی نام آن کلیک کنید.
  • کتاب لغات آیلتس تافل: یکی از بزرگترین مزیت­های این کتاب، سایز کوچک آن است. این کتاب جیبی به شما کمک می­کند، زمان­های مرده خود را به فرصتی مناسب برای مرور کلمات تبدیل کنید.

البته لازم به ذکر است، کتاب­های دیگری نیز مانند Vocabulary For IELTS و Vocabulary For IELTS Advanced وجود دارند و چنان شناخته شده هستند، که دیگر نیازی به توضیح درمورد آن­ها حس نمی­شود.

منابع آزمون آیلتس در راستای بهبود گرامر

کتاب­های زیادی برای فراگیری گرامر به عنوان منابع آزمون آیلتس وجود دارد. اگر می­خواهید بدانید، که بهتر است برای آزمون آیلتس چه بخوانید ، تا تسلط کافی بر روی گرامر پیدا کنید، سری به اطلاعات درج شده در مورد کتاب زیر بزنید.

کتاب Grammar For IELTS: این محصول، بهترین کتابی است که می­توانید در زمینه آموختن گرامر مختص به آیلتس پیدا کنید. این کتاب که با یک سی دی آموزشی همراه است، بارها امتحان خود را پس داده و یک گزینه ایده آل محسوب می­شود.

البته کتاب­های بسیار دیگری نیز در زمینه آموزش گرامر مرتبط با آیلتس وجود دارند، اما تنها پیشنهاد ما به شما، کتاب ذکر شده است.

منابع خود آموز آزمون IELTS

یکی از نکاتی که می­تواند شما را به سمت موفقیت در آزمون آیلتس سوق دهد، تمرکز بر روی تمامی توانایی های مورد نیاز در زمان این امتحان است. در واقع منابع آزمون آیلتس، باید طوری انتخاب شوند، که توانایی­های چهارگانه reading،writing،listening و speaking شما را به خوبی بهبود بخشند.

برای بالا بردن نمره ریدینگ آزمون آیلتس چه کتابی بخوانیم؟

اگر بپرسید: ” برای ریدینگ آزمون آیلتس چی بخونم؟ “بدون هیچ تردیدی کتابCrack Ielts In A Flash General Reading رابه شما پیشنهاد خواهیم داد. این کتاب یکی از بهترین نمونه­ های موجود برای استفاده در منزل است. یادگیری آیلتس درخانه، با استفاده از این کتاب بسیار ساده خواهد بود.

برای بالا بردن نمره اسپیکینگ آزمون آیلتس چه بخوانیم؟

با توجه به گستردگی و پیچیده تر بودن اسپیکینگ نسبت به ریدینگ، برای این مورد، از توانایی­های چهارگانه، می­توانید از دو جلد کتاب Crack Ielts In A Flash Speaking 1 و Crack Ielts In A Flash Speaking 2 استفاده کنید. اینمنابع آزمون آیلتسنیز بر پایه  سیستم خود آموز و خواندن آیلتس درخانه تالیف شده اند.

برای بالا بردن نمره لیسنینگ آزمون آیلتس چه بخوانیم؟

از منابع آزمون آیلتسکه برای بهبود مهارت شنیدن مفید است، می­توان به کتاب Crack Ielts In A Flash Listening اشاره کرد. این کتاب نیز یکی از بهترین منابع خودخوانی برای آیلتس است. البته منابع مهارت شنیداری به این کتاب محدود نمیشود. شما میتوانید با توجه به لیست منابع لیسنینگ آزمون آیلتس، بهترین کتاب ها برای تقویت مهارت شنیداری را انتخاب کنید.

برای بالا بردن نمره رایتینگ آزمون آیلتس چه بخوانیم؟

Crack IeltsIn A Flash Task Academic Writing که در دو جلد منتشر شده است، یکی از بهترین منابع موجود در بازار است. با استفاده از این کتاب می­توانید در منزل و به طور خود آموز، مهارت­های خود را در زمینه­های نوشتاری زبان انگلیسی بهبود ببخشید.

نتیجه گیری

بارها با این پرسش­ها و موارد مشابه دیگر از سوی شما مواجه شدیم:”برای آیلتس از کجا شروع کنم؟”، “برای آزمون آیلتس چی بخونم؟ ” یا مرتبا درمورد اشتباهات رایج در آزمون آیلتس میپرسند. در مطلبی که خواندید، با کتاب­های مرتبط با آزمون آیلتس آشنا شدید. که البته تنها بخش کوچکی از منابع آزمون آیلتس محسوب می­شوند. کافی است سری به بخش آزمون­ها در زیر منو زبان انگلیسی در وب سایت انتشارات زبانمهر بزنید، تا بتوانید مابقی منابع از جمله پکیج دوجلدیCommon Mistakes At IELTS را نیز مشاهده کنید.

 

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا