آموزش آلمانیآموزشی

6 کتاب برای یادگیری آلمانی در منزل

شاید با خود فکر کنید:”کتاب یادگیری زبان آلمانی به چه درد می­خورد؟” این زبان در کنار پیچیدگی­های خاص خود، زیبایی بسیاری دارد. جدا از افرادی که به اجبار و به دلیل مقاصد کاری و تحصیلی، اقدام به یادگیری این زبان می­کنند، بسیاری از افراد به دلیل علاقه به فرهنگ این کشور، آموزش زبان آلمانی را به عنوان هدفی برای خود در نظر می­گیرند.

تصور کنید در ماه آگوست در حال قدم زدن در خیابان­های مونیخ هستید. تفاوتی ندارد، برای بازدید از موزه دویچ به این شهر رفته اید، یا هدفی دیگر را دنبال می­کنید. پس از گشتی کوتاه در شهر، تصمیم می­گیرید، برای صرف غذا، به یک رستوران محلی بروید. آیا بهتر نیست در طول ماجراجویی خود کمی هم آلمانی صحبت کنید؟

خرید کتاب زبان آلمانی می­تواند، حلال مشکلات شما باشد، زیرا انتخاب منابع صحیح، به خصوص در زمان یادگیری یک زبان به طور خود آموز، می­تواند روند کار را برای شما به سادگی آب خوردن کند.

چرا برای یادگیری آلمانی کتاب بخوانیم؟

کافی است کمی در مورد شیوه­های مختلف یادگیری زبان فکر کنید. از گپ زدن با اشخاص آلمانی زبان گرفته، تا استفاده از اپلیکیشن­های موبایل و موارد مشابه دیگر، راه­های بسیار زیادی برای یادگیری یک زبان وجود دارد، که بدون شک، هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. البته شکی وجود ندارد، که هیچکدام از این روش­ها به پای شیوه سنتی، یعنی مطالعه کتاب­های یادگیری زبان آلمانی نخواهند رسید.

کتاب کلاس را شبیه سازی می­کند

کتاب­ها و به ویژه نسخه چاپی و فیزیکی آن­ها، شرایط حضور در کلاس را برای شما شبیه سازی می­کنند. از این رو بازدهی زمانی که برای یادگیری یک زبان صرف می­کنید، با استفاده از کتاب­ها چند برابر خواهد شد. ضمناً کتاب را می­توانید همه جا به همراه داشته باشد و می­توانید روی کتاب­های یادگیری زبان آلمانی خود به عنوان یک یار همیشگی حساب باز کنید.

توصیه میشود این مطلب را نیز بخوانید: یادگیری زبان آلمانی چه اهمیتی دارد؟

وجود سی دی و متعلقات

همانطور که می­دانید، بسیاری از کتاب­ها برای بهبود مهارت­های شنیداری و گفتاری، با مواردی همچون کاربرگ ، راهنماهای دستور زبان و سی دی همراه هستند. در کنار آن، نویسندگان کتاب­های یادگیری زبان آلمانی مناسب، مربیان حرفه ای آلمانی هستند و هر روز با افرادی که آلمانی صحبت می­کنند سر و کار دارند.

انتخاب بهترین کتاب برای یادگیری زبان آلمانی

چگونه یک کتاب یادگیری آلمانی مناسب انتخاب کنیم

چنانچه در جستجوی کتاب­های یادگیری زبان آلمانی باشید، گزینه­ های بسیاری در مقابل شما خواهد بود. برای یک انتخاب صحیح و مناسب، می­توانید از تجربیات دیگران استفاده کنید. یا می­توانید به کتابخانه­های مختلف سر بزنید و کتاب­های مختلف را بررسی کنید. البته شکی وجود ندارد، که روش دوم بسیار زمان بر است.

نکاتی که باید در زمان انتخاب کتاب مناسب از میان گزینه­های مختلف در نظر بگیرید، به شرح زیر است:

  • سطح: با ارزیابی دانش آلمانی خود شروع کنید.پاسخ به این پرسش که “دانش شما در زمینه آلمانی در حد مبتدی ، متوسط یا پیشرفته است؟”، می­تواند شما را تا حد زیادی یاری کند. برخی از کتاب­های آلمانی برای همه این گروه­ها مناسب است و برخی دیگر مخصوص گروهی خاص می­باشد.
  • سن: مورد دیگری که باید در نظر بگیرید، تناسب کتاب انتخاب شده با سن شما است. کتاب­های مخصوص کودکان، بیشتر حالت فانتزی و گرافیکی دارند. این در حالی است، که کتاب­های بزرگسالان کمتر شامل تصاویر خواهند بود.
  • اهداف: آخرین گزینه، تناسب کتاب با اهداف شما است. باید کتابی را از میان کتاب­های یادگیری زبان آلمانی برگزینید، که با اهداف شما هم خوانی داشته باشد. قطعاً کسی که می­خواهد برای همیشه در آلمان زندگی کند، به چیزی فراتر از نیازهای یک مسافر چند روزه احتیاج دارد.

 

با ما همراه باشید تا 6 کتاب برتر برای یادگیری زبان آلمانی در منزل را به شما معرفی کنیم.

1.واژه نام­ه آلمانی به فارسی

مانند هر زبان دیگری، برای یادگیری این زبان نیز، ابتدا باید میزان قابل قبولی از لغات آن را بیاموزید. برای این منظور می­توانید از کتاب­های مختلفی که تحت عنوان واژه نامه ­یا دیکشنری آلمانی به فارسی منتشر شده اند، استفاده کنید.

یکی از این کتاب­های یادگیری زبان آلمانی واژه نامه منشن A1 است. این کتاب که با یک سی دی تلفظ لغات همراه است، گزینه ای بسیار مناسب برای یادگیری صحیح معنای اصلاحات و لغات مختلف زبان آلمانی محسوب می­شود. از این کتاب، هم می توان در کلاس­ها استفاده کرد و هم می­توان به صورت خود آموز بهره برد. این کتاب که توسط محمودرضا ولی خانی(با سابقه بیش از 10 سال تدریس) در زمینه زبان آلمانی ترجمه شده است، یکی از بهترین­ها در نوع خود محسوب می­شود. از دیگر کتاب­های مفید این دسته می­توان به دیکشنری پرسیچ اشاره کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: مدت زمان لازم برای یادگیری زبان آلمانی

2.کتاب­های مناسب سفر

چنانچه تصمیم دارید، در مدتی کوتاه، توانایی­های زبانی خود را تا حد قابل قبولی گسترش دهید، تا بتوانید در هنگام مسافرت به کشور آلمان از پس کارهای خود بر بیایید، کتاب­های یادگیری زبان آلمانی که بر این مبنا طراحی شده اند، برای شما مناسب خواهند بود. این کتاب ها، عمدتاً، طوری تالیف شده اند که پس از تسلط بر روی آن­ها، می­توانید اصطلاحات روزمره را درک کرده و از آن­ها استفاده کنید، تا حدودی با تلفظ کلمات آشنا باشید و قواعد گرامری اولیه را نیز بدانید. کتاب آلمانی در سفر یکی از این کتاب­ها است. این محصول علاوه بر کیفیت و کارایی بالا، قیمت بسیار کمی نیز دارد.

کتاب های یادگیری زبان آلمانی: آلمانی در سفر

3.پکیج­های خود آموز دارای نرم افزار

استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان در کنار کتاب­های یادگیری زبان آلمانی، می­تواند تا حد بسیار زیادی کار شما را راحت کند. نرم افزار رزتا استون، که یکی از شناخته شده ترین نرم افزارهای کامپیوتری آموزش زبان است، یک نسخه آلمانی نیز دارد. این نرم افزار از شیوه آموزشی تحت عنوان متد زبان مادری استفاده می­کند. بسته خودآموز زبان آلمانی رزتا استون که می­توانید با کلیک بر روی نام آن، به اطلاعات اش دست پیدا کنید، یک مجموعه شامل نرم افزار، کتاب آلمانی – فارسی و فایل­های صوتی MP3 است.

4.کتاب­های مبتنی بر مکالمه (کتاب های منشن)

زبان آموزان در هنگام گفتگو در سطوح مقدماتی، اکثراً جملات فارسی را طبق ساختارهای دستور زبان آلمانی، کلمه به کلمه به ترجمه می­کنند. این فرآیند اغلب به جملات آلمانی منتهی نمی­شود، بلکه ردپای زبان فارسی در جمله ­هایی که ساخته شده دیده می­شود. به همین خاطر بهتر است، برای تقویت مکالمه، از کتاب­هایی استفاده کنیم، که مکالمه محور تالیف شده اند. کتاب مکالمه زبان آلمانی A1 که از متد MENSCHEN استفاده می­کند، یکی از بهترین کتاب­های این دسته است.

کتاب یادگیری زبان آلمانی: منشن

کتابی جذاب، محتوایی عالی، کلاس محور و نه خودخوان!

اگر به دنبال مجموعه ای برای یادگیری زبان آلمانی به صورت خودخوان هستید، کتاب های منشن اصلاً گزینه مناسبی نیست. چراکه مجموعه کتابهای منشن، برای آموزش از طریق کلاس و توسط استاد تالیف شده است. در نتیجه اگر به دنبال کتابی قوی برای یادگیری به کمک یک معلم خصوصی و یا آموزش از طریق کلاس و آموزشگاه هستید، مجموعه کتابهای منشن می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد.

رویکرد عالی آموزشی با هدف کار و اشتغال

رویکرد آموزشی این سری کتاب متفاوت از زبان کتابهایی تحت عنوان در سفر و مناسب گردشگران است. تمرکز کتاب برای کاربردی بودن آن در محیط کار و تحصیل می باشد. تمامی متون موجود در کتاب به زبان آلمانی است شما حتی یک کلمه ی انگلیسی نخواهید دید. هدف مولفین کتاب، غوطه ور کردن زبان آموز در زبان و فرهنگ آلمانی است که رویکردی کاملاً کاربردی است.

محتوای جذاب مناسب بزرگسالان و نه کودکان

محتوای کتاب بسیار جذاب و عالی است و از تصاویر زیبا و طراحی جذابی بهره برده است. اما بهتر است بدانید که این سری کتاب با توجه به نوع موضوعات و محتوای آن، مناسب بزرگسالان به نگارش درآمده و به هیچ وجه برای استفاده کودکان توصیه نمی شود. مولفین به خوبی هرچه تمام تر محتوا را با موضوعات جذاب و قابل فهمی که ویژه بزرگسالان است در قالب مباحث گرامری، لغات، تمرین های شنیداری و گفتاری آموزش داده اند.

مناسب برای مهاجرت، تحصیل، اشتغال و نه مسافرت

این کتاب برای کسانی که قصد یادگیری زبان آلمانی را به عنوان زبان دوم و سوم و… دارند بسیار مناسب است. بهتر آن است که از قبل آشنایی با فرهنگ مردم و کشور آلمان و زبانشان داشته باشید. چراکه هیچ توضیحی به زبان انگلیسی در آن وجود ندارد و کتاب کاملاً به زبان آلمانی است. به همین منظور این کتاب برای مسافران و گردشگرانی که برای تفریح و  مدت زمان کوتاهی قصد سفر به این کشور را دارند، چندان مناسب نبوده و به شدت به اینکه شما چه چیزهایی را می دانید و می خواهید به زبان آلمانی انتقال دهید وابسته است. دانشجویانی که به دنبال مهاجرت و ادامه تحصیل در کشور آلمان هستند، افرادی که در حرفه ی خاصی متخصص هستند و قصد اشتغال در این کشور را دارند، می توانند از این سری کتاب نهایت استفاده را برده و با گذراندن هر جلد از این سری کتاب به هدف خود نزدیک تر شوند.

در نتیجه، شما با آشنایی مختصری در مورد فرهنگ کشور آلمان و گذراندن کتاب سطح A1 از این مجموعه قادر خواهید بود گفتگوهای ساده ای در مورد موضوعات مختلف را انجام دهید و گامی اول را در مسیر یادگیری زبان آلمانی بردارید.

منابعی عالی به همراه کتاب های درس منشن می باشد که حاوی یک سری تمرینات و فعالیت های بیشتر برای کامل کردن کتاب است. و شامل کتاب کار، فیلم ها و فایل های صوتی متنوعی است.

5. پکیج جامع کتاب­های زبان آلمانی

چنانچه تسلط کامل بر روی زبان آلمانی را به عنوان هدف خود انتخاب کرده اید، باید کتاب­های مختلفی در زمینه واژگان، گرامر، مکالمه و دیگر موارد برای خود تهیه کنید. چنین امری می­تواند هزینه بر باشد. در چنین موقعیتی توصیه می­شود، از پکیج­های تخفیف دار استفاده کنید. پکیج جامع آموزش زبان آلمانی مقدماتی که شامل موارد زیر است، پیشنهاد ما به شما است. البته اگر فراتر از سطح مقدماتی هستید، می­توانید پکیج مناسب خود را با گشت کوچکی در سایت بیابید:

  • کتاب منشن آلمانی 1 و A1.2 (شامل کتاب درس و کتاب کار و سی دی­های مربوطه)
  • کتاب واژگان زبان آلمانی منشن سطح A1 تألیف آقای ولی خانی
  • کتاب دستور زبان آلمانی منشن سطح A1 تألیف آقای ولی خانی
  • کتاب آلمانی در سفر
  • دیکشنری فارسی به آلمانی و آلمانی به فارسی پرسیچ

6. مجموعه کتاب های خودآموزی آلمانی (Schritte)

یکی دیگر از بهترین کتاب های خودآموز زبان آلمانی، کتاب Schritte نام دارد. باید بدانید که از این مجموعه بسیار موفق که فروش بسیار بالایی هم دارد در سراسر جهان برای آموزش زبان آلمانی استفاده می‌شود. استفاده از محتوای جذاب با استفاده از تصاویر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب است. در هر درس این کتاب ابتدا یک عکس را مشاهده خواهید کرد که داستانی را با موضوعات رایج و مناسب روایت می‌کند. پس از آن جملات و عبارات کاربردی در خصوص آن موضوع را یاد خواهید گرفت. در انتها با انجام تمرینات متفاوت موجود می‌توانید مهارت‌های دیگری مانند شنیدن و درک مطلب را نیز بهتر یاد بگیرید.

محصولات کتاب Schritte

همانطور که گفتیم یکی از منابع خودآموز زبان آلمانی، مجموعه Schritte است. در این مجموعه شش کتاب وجود دارد که با مطالعه آن‌ها می‌توانید زبان آلمانی را در سه سطح A1، A2 و B1 یاد بگیرید. دو کتاب از این مجموعه به سطح A1، دو کتاب به سطح A2 و دو کتاب نیز به سطح B1 اختصاص دارد. علاوه بر این با خرید مجموعه Schritte شما به کتاب‌های تمرین، فایل‌های صوتی و فایل‌های ویدیویی نیز دسترسی خواهید داشت تا بتوانید دروس را به شکل بهتری یاد بگیرید. بد نیست بدانید که تمرکز کتاب تمرین این مجموعه روی تقویت مهارت گفتاری و شنیداری است. پس با استفاده از آن می‌توانید این دو مهارت زبان آلمانی خود را به میزان بسیار مناسبی بهبود بخشید.

مجموعه کتاب Starten Wir

نمی‌توان لیستی از کتاب های یادگیری خودآموز زبان آلمانی تهیه کرد و در آن نامی از مجموعه Starten Wir نبرد. بسیاری از افرادی که برای مقاصد مختلف مانند ادامه تحصیل، پیدا کردن کار، راه اندازی کسب‌وکار و بسیاری مقاصد دیگر به آلمان سفر می‌کنند، می‌توانند از این کتاب برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنند. این کتاب را باید در میان جدیدترین کتاب های خودآموز زبان آلمانی قرار داد که در سال 2017 منتشر شده است. باید بدانید که این مجموعه از طرف سفارت آلمان در ایران نیز مورد تأیید قرار گرفته و به همین دلیل بسیاری از مؤسسات از آن برای آموزش زبان آلمانی استفاده می‌کنند. عبارت Starten Wir در حقیقت به معنی بیا شروع کنیم است. بیان نکات گرامری هر درس به صورت صریح و شفاف، وجود هارمونی و یکپارچگی در موضوعات دروس مختلف، ارتباط بین تصاویر و کلمات برای یادگیری بهتر مفاهیم و لغات، وجود واژگان و عبارات کاربردی مناسب با هر سطح، تمرین‌های متنوع و پوشش هر چهار مهارت اصلی زبان یعنی درک مطلب، صحبت کردن، نوشتن و خواندن را باید از ویژگی‌های این مجموعه دانست.

محصولات کتاب Starten Wir

مجموعه کتاب Starten Wir برای سه سطح A1، A2 و B1 تألیف شده است. اما شما با خرید این مجموعه می‌توانید علاوه بر کتاب درسی به کتاب تمرین و فایل‌های صوتی درس‌ها و تمرین‌ها نیز دسترسی داشته باشید. بد نیست بدانید که این مجموعه یک اپلیکیشن موبایلی نیز دارد که می‌توان آن را روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون نصب کرد تا از امکانات موجود در آن استفاده کرد.

6. آلمانی را با رمان خواندن بیاموزید

خواندن مکرر کتاب­های زبان، باعث ایجاد زدگی و خسته شدن می­شود. بنابراین چرا به سراغ کتاب­های داستانی، که به زبان آلمانی نوشته یا ترجمه شده اند نرویم؟ نسخه آلمانی کتاب هری پاتر یک یکی از این کتاب­ها است. این کتاب برای اشخاصی که بر روی زبان آلمانی تسلط نسبی دارند، گزینه ای بسیار مناسب محسوب می­شود. ضمناً، چنانچه بر روی گرامر زبان آلمانی تسلط ندارید، این دسته از کتاب­های یادگیری زبان آلمانی می­تواند، به بهبود وضعیت و افزایش تسلط شما بر روی دستور زبان کمک شایانی کند. البته اگر جزو افراد مبتدی هستید، بهتر است به دنبال کتاب­های ساده تری بگردید. لیست کامل کتاب رمان آلمانی را میتواند از فروشگاه اینترنتی زبانمهر ببینید و سفارش دهید.

برای خرید آنلاین کتاب های داستان و رمان های جذاب آلمانی با تخفیف ویژه از انتشارات زبانمهر روی عکس زیر کلیک کنید.

خرید کتاب زبان با تخفیف

 

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. بسیار عالی . ولی در هر یک از گزینه ها چند کتاب مثال بزنید

دکمه بازگشت به بالا