آموزشیمقالات کلی زبان

آسان‌ترین زبان و سخت ترین زبان دنیا برای فارسی‌زبانان

به محض پیش آمدن بحث یادگیری زبان ، فارسی‌زبانان اول از هر زبانی به فکر یادگیری زبان انگلیسی می‌افتند. درصورتی‌که که در دنیا به‌ غیر از انگلیسی، ‌زبان‌های متفاوت و جذابی وجود دارد. آموزش و یادگیری هرکدام از این زبان‌ها می‌تواند برای ما فارسی‌زبانان اتفاق و تجربه ای جدید به‌حساب بیاید. هیچ‌چیز هیجان‌انگیزتر از شنیدن یک موسیقی زیبا فرانسوی با درک محتوای آن نیست .هیچ‌چیز جذاب‌تر از این نیست که یک فیلم ایتالیایی را بدون زیرنویس و دوبله بتوانیم تماشا کنیم. اما مسئله مهم اینجاست که یادگیری برخی از زبان‌های دنیا برای ما فارسی‌زبان‌ها ساده‌تر است و بالعکس برخی از زبان‌های دنیا روند یادگیری سخت تری برای ما دارند. اگر شما هم دوست دارید در مورد آموزش زبان‌های ساده و یا سخت دنیا برای فارسی‌زبان‌ها اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آسان‌ترین زبان دنیا برای فارسی‌زبان‌ها

برخلاف اینکه بسیاری از زبان آموزان هنوز هم بر این عقیده هستند که یادگیری یک‌زبان خارجی ازجمله سخت‌ترین کارهای دنیاست، اما باید توجه داشته باشیم که برخی از زبان‌های پرمخاطب دنیا ازجمله انگلیسی، عربی و اسپانیایی راه و روش آسانی برای یادگیری دارند و فارسی‌زبان‌ها به‌راحتی توانسته‌اند از پس یادگیری و استفاده این زبان‌های پرمخاطب به‌خوبی بربیایند.

زبان عربی، کامل‌ترین زبان دنیا

بدون شک این نکته بر همه مشخص است که زبان عربی کامل‌ترین زبان است. این زبان از نظر فصاحت و بلاغت کلامی، دستور زبان و نوشتار در جایگاه نخست قرارگرفته است. همین نکته موجب شده تا یادگیری این زبان برای بسیاری از افراد یک تابوی نشدنی به‌حساب بیاید.با قبول اینکه زبان عربی یک‌زبان سخت و کامل است اما یادگیری این زبان برای فارسی‌زبانان بسیار ساده‌تر از سایر زبان‌ها است. مهم‌ترین دلیل برای اثبات سادگی زبان عربی برای ایرانیان، این است که با رسم‌الخط عربی آشنایی کامل داریم و همین مسئله موجب شده تا برای آموزش این زبان کار، راحت شده به چشم بیاید.

زبان انگلیسی، جذاب‌ترین زبان دنیا برای فارسی‌زبانان

انگلیسی، این زبان دوست‌داشتنی همیشه برای فارسی‌زبان‌ها اولویت زیادی داشته است. یادگیری این زبان مانند سایر زبان‌های دنیا نیاز به تمرکز بالایی دارد اما با توجه به اینکه فارسی‌زبان‌ها از دوران مدرسه با این زبان آشنا می‌شوند و برای مطالعه اخبار انگلیسی‌زبان و حتی منابع و مقالات علمی انگلیسی اشتیاق دارند، روی‌هم‌رفته موجب می‌شود تا این زبان را به‌عنوان دومین زبان ساده برای یادگیری ازنظر فارسی‌زبان‌ها بدانیم.این روزها و با توجه به گسترش چشمگیر مؤسسات و آموزشگاه‌های حضوری و حتی مجازی آموزش زبان انگلیسی، زبان آموزان به‌راحتی و تنها با خرید کتاب انگلیسی پا به دنیای یادگیری این زبان مهم می‌گذارند و از پس یادگیری آن نیز به‌خوبی برمی‌آیند.

زبان اسپانیایی، ساده‌ترین زبان برای آموزش فارسی‌زبانان

شاید ازنظر شما قرار گرفتن زبان اسپانیایی به‌عنوان یکی از ساده‌ترین زبان‌ها ازنظر فارسی‌زبان‌ها عجیب باشد. اما پیشنهاد می‌کنیم که زود قضاوت نکنید چراکه یادگیری این زبان برای فارسی‌زبان‌ها همانند یادگیری زبان عربی و انگلیسی ساده و جذاب است.اسپانیایی بسار مخاطب در جهان دارد و به عنوان زبان شعر و ادبیات محبوب است. شاید کمتر کسی باشد که موسیقی‌های محبوب این زبان را گوش نکرده باشد و یا از مطالعه کتاب‌های نویسنده‌هایی همچون مارکز بتواند به‌راحتی بگذرد. زبان اسپانیایی پر از کلمات و عبارت‌های مشابه با زبان‌های انگلیسی است به همین خاطر یادگیری این زبان برای فارسی‌زبان‌هایی که تسلط نسبی به انگلیسی دارند بسیار آسان است.

سخت‌ترین زبان دنیا از نظر ایرانی‌ها کدام است؟

حالا بهتر است کمی به قسمت سخت ماجرا یعنی آشنایی با زبان‌هایی که برای فارسی‌زبان آموزش سخت‌تری دارد نیز بپردازیم. حقیقت این است که ما فارسی‌زبان‌ها با همه زبان‌های دنیا آشنایی نداریم و حتی با رسم‌الخط برخی از زبان‌ها بیگانه هستیم. این دسته از زبان‌ها کمتر در روزمره ما ایرانیان به کار می‌آید و مطالعه و یادگیری آن مانند زبان انگلیسی چندان در دسترس نیست. برای مثال دستور زبان خیلی از زبان‌ها را نمی‌توان مانند انگلیسی با کتاب‌ ساده و خودخوانی مانند کتاب basic grammar in use یاد گرفت .

یادگیری زبان آلمانی

زبان آلمانی یکی از زبان‌های مهم دنیاست. این زبان که به زبان فلسفه در دنیا مشهور است زبان گویای دانش و تجربه فیلسوف‌ها و نویسنده‌های زیادی ازجمله گوته به‌حساب می‌آید. زبان آلمانی از ریشه زبان‌های هندواروپایی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان پرمخاطب‌ترین زبان در اروپا مشهور است. مهم‌ترین دلیلی که همیشه زبان آلمانی را از سایر زبان‌های اروپایی به‌عنوان زبانی دشوار جدا می‌کند، دستور زبان کامل و تلفظ سخت کلمات است. شما می‌توانید با میل و انگیزه یادگیری این زبان را آغاز کنید و باکمی تمرین و تکرار بیشتر هر چه زودتر به این زبان مسلط شوید.

زبان فرانسه زبانی سخت اما شیرین برای یادگیری

زبان فرانسه، زبان شعر، ادبیات و مد و فشن هم مانند زبان آلمانی دیدگاه آموزشی ترسناکی دارد. بسیاری از زبان آموزان فارسی‌ که دوست دارند آموزش فرانسه را آغاز کنند، در ابتدا از تلفظ سخت کلمات و دستور زبان دشوار این زبان واهمه دارند.حقیقت این است که اگر قرار باشد زبان فرانسه را در مقایسه با زبان اسپانیایی و انگلیسی قرار دهیم، طبیعتاً با زبان دشواری روبه‌رو هستیم این در صورتی است که زبان فرانسه در مقایسه با زبان آلمانی و حتی عربی، زبان ساده‌تری به‌حساب می‌آید. شما پس از یادگیری این زبان میتوانید از مطالعه کتاب‌های فرانسوی‌زبان، به شکل فوق‌العاده‌ای لذت ببرید.

زبان‌های چینی و ژاپنی، ازجمله 10 زبان سخت دنیا

از حق نگذریم هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای وجود ندارد تا زبان‌های چینی، ژاپنی و حتی کره‌ای را بتوانیم به‌عنوان زبانی ساده برای یادگیری خطاب کنیم. هر سه این زبان‌ها ریشه یکسان دارند اما دستور زبان و هجای متفاوتی برای حروف دارند. پس نمی‌توان این سه زبان را در یک گروه قرارداد اما نکته مهمی که باید در مورد دشواری این زبان‌ها خصوصاً زبان چینی مدنظر داشته باشید این است که این زبان بیش از 1000 حرف دارد که هرکدام در کلمات و عبارات متنوع، تلفظ متفاوت دارد.

حال که با آسان‌ترین زبان و سخت ترین زبان دنیا برای فارسی‌زبانان آشنا شدید میتوانید بدون توجه به‌سختی و آسانی یادگیری را شروع کنید

در ضمن بهتر است این نکته را مدنظر داشته باشیم که یادگیری هرکدام از زبان‌ها برای تعامل بهتر با دنیا مانند تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، ارتباط با افراد خارجی، مهاجرت، سفر توریستی و یا تحصیل در خارج از کشور هدف شیرین و هیجان‌انگیزی است چون یادگیری یک‌زبان تازه به‌منزله زندگی در یک فرهنگ و دنیای تازه به‌حساب می‌آید.

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا