آموزش انگلیسیآموزشیمقالات انگلیسی

چرا زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

دلایل زیادی برای یادگیری یک زبان جدید بخصوص انگلیسی وجود دارد. برقراری ارتباط با افراد جدید، نگاه به مسائل زندگی از زاویه‌ای جدید، درک عمیق‌تر نسبت به فرهنگ‌های دیگر از مزایای یادگیری یک زبان جدید است. یادگیری یک زبان جدید به شما کمک خواهد کرد که شنونده بهتری باشید. حتی می‌تواند سطح سلامتی شما را بهتر کند، نتایج تحقیقات حاکی از آن است که افرادی که به دو یا چند زبان صحبت می کنند از ذهن فعال‌تری در مواجه با مسائل زندگی دارند.

این مسائلی که گفته شد، اشاره به مفید بودن یادگیری هر زبانی دارد. در حال حاضر 6500 زبان وجود دارد که در دنیا به آن تکلم می‌کنند. اما از این بین چرا یادگیری انگلیسی گزینه مناسب‌تری است؟ یادگیری زبان انگلیسی چه تأثیری در زندگی ما خواهد داشت؟

پیشنهاد مکالمه: یادگیری زبان انگلیسی با تفریح و سرگرمی

1- زبان انگلیسی، زبان رسمی 53 کشور است.

400 میلیون از مردم دنیا به زبان انگلیسی به عنوان زبان اول‌شان صحبت می‌کنند. علاوه بر این، زبان انگلیسی در بیش از یک چهارم از کشورهای دنیا به عنوان یکی از زبان‌های رسمی آن کشورها شناخته شده است. در نتیجه افراد زیادی هستند که شما می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

برای خرید کتاب زبان و استفاده از تخفیف های فوق العاده انتشارات زبانمهر روی عکس زیر کلیک کنید.

2- زبان انگلیسی، گسترده‌ترین زبان در جهان است.

علاوه بر این، زبان انگلیسی زبان دوم بقیه کشورهای جهان است. اکثر مردم دنیا زبان انگلیسی را پس از زبان مادری خود یاد می‌گیرند. در حقیقت از هر پنح نفر انسان در روی کره زمین یک نفر با زبان انگلیسی آشناست. در نتیجه شما نمی‌توانید 6500 زبان کشورهای جهان را یاد بگیرید ولی با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید با افراد کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنید.

3- زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند شغل بهتری پیدا کنید.

توانایی در زبان انگلیسی همیشه یکی از گزینه‌های موردتوجه کارفرماها و شرکت‌های تجاری که روابط کاری خود را فراتر از مرزهای کشور برده‌اند، بوده است. سطح توانایی در زبان انگلیسی اغلب یکی از بخش‌های فرم‌های استخدامی شرکت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. اگر بتوانید در زبان انگلیسی به تسلط خوبی دست پیدا کنید، تجارت بین الملل در انتظار شماست. برای همکاری با برخی شرکت‌ها فارغ از محل سکونت‌تان کافی است به زبان انگلیسی مسلط باشید و از راه دور باهم همکاری کنید.

4- با زبان انگلیسی راحت‌تر مسافرت کنید.

همانطور که قبلاً اشاره شد، انگلیسی زبان دوم مردم جهان است. این یعنی سفر به هرکشوری راحت است. چرا که معمولاً اطلاعیه‌های هواپیماها و پروازها، جدول زمانی قطارها، اطلاعات اضطراری و علائم راهنمایی و رانندگی و خیابان‌ها اغلب به انگلیسی نیز ترجمه شده است. علاوه بر این، شما در هرکشوری و هرشهری مطمئناً می‌توانید کسی را پیدا کنید که بتواند به انگلیسی صحبت کند.

5- زبان انگلیسی، زبان رسانه‌های مختلف جهان است.

بیشتر مطالب موجود در اینترنت به زبان انگلیسی نوشته شده است. بزرگترین رسانه‌های خبری جهان، از جمله تلویزیون، روزنامه، مجلات و رادیو به زبان انگلیسی تولید می‌شوند. فیلم‌های تلویزیونی و سینمائی، موسیقی‌های پاپ و… همگی یا به زبان انگلیسی هستند یا به انگلیسی ترجمه می‌شوند. به هرجشنجواره بین‌المللی بروید به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد یا حداقل به زبان انگلیسی ترجمه می‌شود. تمام کتاب‌های خوب دنیا به انگلیسی نگارش و یا ترجمه می‌شوند.

انگلیسی زبان بین‌المللی رسانه‌ها و هنرهاست. بنابراین اگر می‌خواهید دنیا خود را به فراتر از مرزها گسترش دهید، انگلیسی قدرتمندترین زبانی است که امروز می‌توانید یاد بگیرید.

برای خرید کتاب زبان و استفاده از تخفیف های فوق العاده انتشارات زبانمهر روی عکس زیر کلیک کنید.

کتاب زبان اصلی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا